نرم افزارحسابداری صدگان

تشریح قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش حساب

0 1,100

حسابداراپ

بر اساس این مصوبه ، کارفرمایان کارگاههای مشمول با تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه‌های استانی آن، در صورتی که “جرایم” متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹‏/۱۲‏/۱۳۹۶ باشد، چنانچه حداکثر تا سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این تصویب نامه در مورد پرداخت و یا تقسیط اصل بدهی قطعی شده براساس مدارک و مستندات ابرازی، با سازمان تأمین اجتماعی توافق کنند، از بخشودگی جرایم متعلقه موضوع این آئین نامه برخوردار خواهند شد.



مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: قانون بخشودگی جرائم در ارتباط با کارفرمایانی اجرا می‌شود که حق بیمه کارگران زیرپوشش خود را به صورت منظم و مطابق با قانون به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت می‌کردند اما به دلیل بروز مشکلات ناخواسته از جمله حوادث و بلایای طبیعی، تحریم‌های ظالمانه و نوسانات نرخ ارز با مشکل مواجه شده و از پرداخت حق بیمه و ایفای تعهدات خود در قبال نیروی کار بازمانده‌اند.

پندار سیستم

مدیرکل تأمین اجتماعی قم گفت: این قانون از ۱۳ خرداد ماه ۹۸ به مدت ٣ ماه در شعب تأمین اجتماعی قم اجرا می‌شود و کارفرمایان می‌توانند برای پرداخت و یا تعیین تکلیف بدهی خود به شعب مربوطه مراجعه کنند.
دادخواه افزود:کارفرمایان کارگاههای مشمول با اخذ تأیید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در صورتی که “جرایم” متعلقه آنها مربوط به قبل از تاریخ ۲۹‏/۱۲‏/۱۳۹۶ باشد، از بخشودگی جرایم بهره مند خواهند شد.
وی با بیان این که کلیه “جرائم” لغایت  ۲۹‏/۱۲‏/۹۶ مشمول این بخشودگی خواهد بود تاکید کرد: کارفرمایان بدهکار که در دوره های قبل، علی رغم ارائه درخواست از پرداخت تمام یا بخشی از بدهی خودداری نموده اند در صورت ارائه درخواست مجدد و با اخذ تایید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با رعایت ضوابط و اخذ ضمانت نامه بانکی و یا سند ملکی معتبر ، مشمول استفاده از تسهیلات این بخشودگی خواهند بود.
دادخواه اظهار کرد: درخصوص آن دسته از کارگاه‌های مشمول که بعد از تاریخ ۲۹‏/۱۲‏/۱۳۹۶ به علت بروز یکی از موضوعات دلایل ابرازی مشمول شده اند، مهلت ارائه مدارک به شعبه مربوطه تا سه ماه پس از وقوع دلایل مزبور خواهد بود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.