نرم افزارحسابداری صدگان

رفع ارسال اظهارنامه با خطای سیستمی (۵۰۸)

2 8,915

حسابداراپ

در مرحله اول با وارد کردن کد ملی و کدپستی محل فعالیت، اطلاعات مورد نیاز نظیر اطلاعات فردی، حوزه مالیاتی و کلاسه پرونده، به شکل خودکار بارگذاری خواهد شد؛ در مرحله بعد باید درآمد مشمول مالیات و دیگر اطلاعات خواسته شده، درج شود.


مدیرکل امور مالیاتی استان فارس اعلام کرد که پایان خردادماه فرصت تسلیم اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی صاحبان مشاغل و اشخاص حقیقی و استفاده از تسهیلات پیش بینی شده، تمام خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط اداره کل امور مالیاتی فارس ناصر هاشمی گفت: اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغلی که خواهان استفاده از تسهیلات پیش بینی شده هستند باید تا پایان خردادماه، اظهارنامه عملکرد سال ۹۷ خود را به شکل الکترونیکی ارائه دهند.

او به مودیان توصیه کرد هر چه سریع تر نسبت به تسلیم اظهارنامه خود از طریق سامانه www.tax.gov.ir اقدام کنند تا در اواخر خردادماه با توجه به تراکم مراجعه افراد به پایگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی با مشکل مواجه نشوند.

هاشمی با تاکید بر اینکه مهلت تسلیم اظهارنامه قابل تمدید نیست، یادآور شد: تسلیم اظهارنامه و پرداخت، صد درصد مکانیزه و اینترنتی است و نیازی به مراجعه حضوری افراد و یا ارایه پرینت اظهارنامه به ادارات مالیاتی نیست.

وی به زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی اشاره و خاطرنشان کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاره‌ای نیز تا پایان تیرماه امسال فرصت دارند که اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی خود را ارائه دهند.

هاشمی در خصوص نحوه‌ی تسلیم اظهارنامه گفت: مودیان مالیاتی با مراجعه به پایگاه سازمان امور مالیاتی کشور www.tax.gov.ir می‌توانند نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

پندار سیستم

او با بیان اینکه افراد امکان دسترسی به درگاه اینترنتی اعلام شده را با استفاده از رایانه شخصی، مراجعه به کافی‌نت‌ها یا دفاتر پیشخوان دولت، دارند، گفت: از متصدیان کافی نت‌ها و دفاتر پیشخوان دولت و نیز مودیان مالیاتی درخواست می‌شود که دقت لازم را در تنظیم اظهارنامه مالیاتی داشته باشند تا با مشکلی در محاسبه مالیات مواجه نشوند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: در مرحله اول با وارد کردن کد ملی و کدپستی محل فعالیت، اطلاعات مورد نیاز نظیر اطلاعات فردی، حوزه مالیاتی و کلاسه پرونده، به شکل خودکار بارگذاری خواهد شد؛ در مرحله بعد باید درآمد مشمول مالیات و دیگر اطلاعات خواسته شده، درج شود.

هاشمی گفت: اگر مودیان در حین ثبت یا ارسال اظهارنامه با خطای سیستمی (۵۰۸) مواجه شدند، باید به مراجعه به سامانه www.tax.gov.ir و ورود به بخش ثبت نام الکترونیکی (سامانه کد اقتصادی) ۵ سطح فعالیت ( ISIC ) را تعیین کنند و شماره همراه را تایید کرده و آدرس واحد کسب را بر روی نقشه جغرافیایی نمایش داده شده، (شبیه نقشه گوگل) مشخص کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با یادآوری اینکه براساس قوانین و مقررات مصوب، شرط برخورداری از هر گونه معافیت مالیاتی و جلوگیری از جریمه غیرقابل بخشش، تسلیم اظهارنامه مالیاتی است، افزود: در راستای تکریم مودیان مالیاتی و افزایش رضایت مندی و کاهش ترددهای غیرضروری مردم، مرکز ارتباط مردمی ۱۵۲۶ این اداره کل پاسخگو است.


فیلم آموزش رفع خطای ثبت اظهارنامه عملکرد درکانال تلگرام:

https://t.me/accpress/11366



محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. تقی می گوید

    اظهارنامه املاک سال۱۳۹۷ درسایت وجود ندارد وامکان ارسال تا این لحظه نیست

  2. مدیر سایت می گوید

    باسلام واحترام
    از امروز بارگزاری شده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.