- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

معافیت تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای مشمولین تا سقف ۳۰ برابر مالیات بر درآمد سالانه

نمایندگان مردم در خانه ملت مشمولین مالیاتی که مجموع فروش کالا و خدمات آنها حداکثر ۳۰ برابر مالیات بر درآمد سالانه آنها باشد، شامل معافیت تسلیم اظهارنامه مالیاتی کردند.


نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (پنج شنبه، ۲ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بند (ز) تبصره (۸) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بند (ز) تبصره (۸) آمده است: عبارت «ده برابر» در متن تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی آن برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به عبارت «سی برابر» اصلاح می‌شود.

بر این اساس تبصره ماده (۱۰۰) قانون مالیات‌های مستقیم به این شرح اصلاح می‌شود: ۱. کلیه صاحبان مشاغل گروه سوم موضوع ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون فوق که مجموع فروش کالا و خدمات آن‌ها در سال ۱۳۹۶ حداکثر ۳۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم (مبلغ ۲/۴۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال) باشد مشمول این دستورالعمل بوده و در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده است، از نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و تسلین اظهارنامه مالیاتی معاف می‌باشند.