نرم افزارحسابداری صدگان

جزییات طرح اصلاح قانون به کارگیری بازنشستگان

1 814

حسابداراپ

طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با درخواست ۴۳ نماینده مجلس به منظور حفظ نیروهای کارآمد و بدون جایگزین به صورت عادی به مجلس ارسال شد.

پندار سیستم


به گزارش ایبِنا، نمایندگان مجلس با بررسی طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و با توجه به ضرورت حفظ نیروهای کارآمد تصمیم به اصلاح این قانون گرفتند که در همین راستا ۴۳ نماینده مجلس درخواست طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را به صورت عادی به مجلس شورای اسلامی ارسال کردند.

اصلاح قانون به کارگیری بازنشتگان با هدف حفظ نیروهای کارآمد و رفع ابهامات

از دلایل توجیهی این طرح توسط مجلس عنوان شده، طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان همانطور که رهبر انقلاب تاکید داشتند محاسن و زیبایی‌هایی مبنی بر ورود نیروهای جوان‌تر به بدنه مدیریتی کشور دارد، اما متاسفانه به دلیل اطلاق آن در عمل باعث حذف برخی نیروهای مجرب و کارآمدی شده که عملا جایگزینی آنها بسیار سخت و در مواردی غیر ممکن به شمار می‌رود. از سوی دیگر، برخی عبارات مبهم در قانون موجب استعلامات فروان از دستگاه‌های نظارتی و اجرای شده است.

بر اساس این گزارش، ماده واحد قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب ۱۳۹۵/۲/۲۰ باید اصلاح و دو تبصره به عنوان تبصره ۲ و ۳ به آن الحاق و شماره تبصره‌های بعدی نیز به ترتیب اصلاح شود.

ماده واحد قانون ممنوعیت بازنشستگان- به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوط بازنشته یا باز خرید شده یا بشوند، در قوای مجریه، مقننه، قضائیه، دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۷/۸ و موسسات و شرکت‌های وابسته و تابعه آنها و کلیه دستگاه‌هایی که در قوانین بودجه سواتی دارای ردیف اعتباری هستند ممنوع است.

تمدید پنج ساله برای افراد بدون جایگزین با کمتر از شصت و پنج سال سن

تبصره۲- افراد بدون جایگزین که کمتر از شصت و پنج سال سن دارند با درخواست بالاترین مقام اجرائی دستگاه یا نهاد مربوط و تایید سران قوا برای مدت حداکثر پنج سال به کارگیری می‌شوند.

تبصره۳- اعضای پیوسته فرهنگستان‌های کشور از شمول این قانون مستثنی هستند.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. قاسم می گوید

    بازنشستگان بکارگیری شده نباید هم از صندوق بازنشستگی حقوق می گیرندو و هم از ارگانی که در آن مشغول به کار هستند و این خلاف عدالت در وضعیت اقتصادی فعلی است، باید فرد بازنشسته ای که عاشق خدمت است از حقوق بازنشستگی صرف نظر کند و فقط یک حقوق بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.