نرم افزارحسابداری صدگان

روشهای کاهش مالیات بصورت قانونی

1 15,334

حسابداراپ

چگونه مالیات کمتری پرداخت کنیم؟

صاحبان مشاغل ، کسب و کار و افرادی که به هر شکلی به تجارت می پردازند تمایل دارند مالیات کمتری پرداخت کرده و از طرق قانونی و مشاوره مناسب مالی و دریافت خدمات حسابداری صحیح و اصولی بتوانند از تخفیف های مالیاتی بهرمند شوند در قانون و تجربه کارشناسان شرکت حسابداری اقتصاد قرن مواردی برای کاهش مالیات و تخفیف های مالیاتی پیش بینی شده است که تیم مشاوره مالیاتی شرکت حسابداری اقتصاد قرن شما را در این امر راهنمایی می نماید .


در صورت پرداخت به موقع مالیات می توانید از تخفیف مالیاتی برخوردار شوید

اولین راهکار برای پرداخت مالیات کمتر : مودیان مالیاتی اگر به مدت سه سال پشت سر هم در زمان مقرر اظهارنامه مالیاتی و اظهارنامه ارزش افزوده خود را تسلیم نمایند و مالیات تعیین شده آن را به موقع پرداخت کنند می توانند به میزان ۵ درصد کل مالیات این سه سال تخفیف مالیاتی دریافت کرده و مشمول تشویق و تخفیف مالیاتی شوند و این میزان در حساب آنها منظور میشود و یا اینکه به میزان چهار درصد کل مالیات پرداختی این سه سال از بدهی مالیاتی آن کسر میشود.

ارائه اسناد و مدارک دقیق در خصوص هزینه ها

راهکار دوم برای پرداخت مالیات کمتر : مالیات مودیان بر اساس درامد و میزان سود آنها در عملیات های مادی محاسبه شده و از هزینه ها و استهلاک دارایی آنها کسر و مبلغی به صورت خالص به عنوان مالیات به آنها تعلق میگیرد . در این میان هزینه هایی که مودیان در جریان مراوادات مالی خود متقبل شده اند از مجموع سود انها کسر شده و به میزان باقیمانده سود مالیات تعلق میگیرد. اگر مودیان اسناد و مدارک هزینه های خود را به صورت کامل و درست تسلیم نمایند این میزان هزینه ها از مالیات تعلق گرفته به آنها کسر میشود بنابراین ثبت و تسلیم دقیق اسناد هزینه ها برای برخورداری از قانون کاهش مالیات
اهمیت ویژه ای دارد.

ارائه اسناد و مدارک مربوط به دارایی های قابل استهلاک

راهکار سوم برای پرداخت مالیات کمتر :برخی از دارایی ها از جمله ابزار ها و ماشین آلات به مرور زمان دچار استهلاک و کاهش ارزش شده و قیمت انها پایین می آید در پرداخت مالیات سالانه مربوط به آنها اگر مدارک درستی در خصوص استهلاک انها ارائه شود مودیان می توانند از تخفیف و کاهش مالیاتی برخوردار شوند.

در اظهارنامه رقم مالیات سال قبل خود را اعلام کنید

راهکار چهارم برای پرداخت مالیات کمتر : بهترین راه و کم خطرترین راه برای پرداخت مالیات این است که در اظهارنامه مالیاتی رقم مالیات سال قبل را به عنوان مالیات امسال اعلام نمایید . اگر میزان مالیات امسال را کمتر از سال قبل اعلام نمایید بازرسان مالیاتی اقدام به بررسی دقیق تر و جزیی تر دفاتر و اسناد و مدارک مالی شما کرده و احیانا به رقمی بالاتر از سال قبل شما خواهند رسید و این به ضرر مودیان خواهد بود . پس اگر مالیات سال قبل خود را قبول دارید و آن را به صرفه می دانید همان را در اظهارنامه سال جدید خود اعلام نمایید.

قوانین مربوط به معافیت های مالیاتی را پیگیری کنید

راهکار پنجم برای پرداخت مالیات کمتر : هر ساله ممکن است نرخ مالیات بر در آمد ها تغییر کرده و کم و زیاد شود یا اینکه برخی از مشاغل و خدمات از پرداخت بخشی یا کل مالیات تعلق گرفته معاف گردند برای همین بهتر است قوانین و تبصره و ابلاغیه های مالیاتی را پیگیری کرده و بروز باشید تا بتوانید از قوانین معافیت مالیاتی برخوردار شوید.

پندار سیستم

کوچکترین فاکتور های هزینه ها را نگه دارید

راهکار ششم برای پرداخت مالیات کمتر : همانطور که گفتیم هزینه ها در تعیین میزان مالیات موثر هستند . همه فاکتور های خود را نگه دارید حتی فاکتور هزینه های مربوط به صبحانه ، یا وعده ناهاری که بیرون از شرکت برای یک ماموریت صرف کرده اید یا فاکتور پرداخت هزینه پارکینگ و از این دست هزینه ها که در طول یک سال ممکن است مبلغ بالایی شده و در میزان مالیات شما موثر باشند.

به مراکز خیریه و موسسات عام المنفعه کمک کنید

راهکار هفتم برای پرداخت مالیات کمتر : کمک به مراکز خیریه و عام المنفعه می تواند در تخفیف مالیاتی موثر باشد.فاکتور ها و اسناد مربوط به کمک شرکت خود را به این موسسات حفظ کنید و در موقع لزوم ارائه دهید .

درایی و درآمدتان را با اعضای خانواده به اشتراک بگذارید

راهکار هشتم برای پرداخت مالیات کمتر : درآمد و دارایی شما هر چقدر بیشتر باشد میزان مالیاتی که به آن تعلق می گیرد بیشتر خواهد بود شما می توانید اعضای خانواده تان را به عنوان حقوق بگیر کسب و کارتان معرفی کنید و دارایی و درآمدتان را با انها تقسیم کنید.

اگر برایتان امکان دارد از خانه خود به عنوان دفتر کار استفاده کنید

راهکار نهم برای پرداخت مالیات کمتر : اینکه منزلتان را به عنوان دفتر کار معرفی کنید بخشی از هزینه های شما ادغام میشود مثلا هزینه آب ، برق و گاز و تلفن منزل را میتوانید به عنوان هزینه های دفتر کار معرفی نمایید و یا از تخفیف کسب وکار های خانگی بهره مند شوید.

مشاوره با یک شرکت حسابداری معتبر

در پایان برای بهرمندی از شرایط استفاده از معافیت ها و تخفیف های مالیاتی می توانید با شرکت حسابداری اقتصاد قرن مشورت کنید و از تخفیف های مالیاتی بهره مند شوید شرکت حسابداری اقتصاد قرن با در اختیار داشتن تیم خبره و متخصص می تواند مودیان را در خصوص مسایل مالیاتی راهنمایی کرده و ضمن برخورداری از معافیت ها و تخفیفات مالیاتی از بروز جرایم مالیاتی هم پیشگیری نمایند.

نویسنده مقاله: دکتر پیروز جوان میری مدیرت شرکت حسابداری و حسابرسی اقتصاد قرن



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. یعقوبی می گوید

    سلام وقتتون بخیر
    در کسب وکار خانگی(ومجازی) زمانی که اعضای خانواده را بعنوان کارمند برای اداره مالیات معرفی می‌کنیم نیاز نیست که بیمه تامین اجتماعی برای آنها پرداخت کنیم ولیست اون رو به اداره مالیات ارائه دهیم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.