نرم افزارحسابداری صدگان

از سال آینده علی الراس در نظام مالیاتی نخواهیم داشت

0 1,358

حسابداراپ

رییس کل سازمان مالیاتی با اشاره به حذف مالیات علی‌الراس از سال آینده، گفت: امسال حدود ۱۰۰ درصد از اظهارنامه‌های مالیاتی به صورت الکترونیکی دریافت شد.


سیدکامل تقوی نژاد در نشست وزیر اقتصاد و معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با کارآفرینان جوان با بیان اینکه امسال شکایت های مالیاتی هم به صورت الکترونیکی دریافت شده است، افزود: امسال ۱۰۰ درصد اظهارنامه های مالیاتی در طرح جامع مالیاتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، اما از سال ۱۳۹۹ فقط ۲۰ درصد پرونده ها رسیدگی می شود.

وی اضافه کرد: البته از سال ۱۴۰۰ نظام مالیاتی به توانمندی ای خواهد رسید که خود بتواند اظهارنامه‌های مالیاتی را صادر کند و این اقدام برای آنهایی که در عملکرد مالی خود شفاف نیستند بازدارنده است.

پندار سیستم

تقوی نژاد در اینباره که چرا برخی شرکت های دانش بنیان از فهرست دانش بنیانی و معافیت از مالیات خارج شده‌اند؟ گفت: شرکت هایی داشتیم که یک سال ۳۵ میلیارد تومان مالیات داده بود اما سال بعد اعلام کرد که دانش بنیان شده که این موضوع جای بررسی دارد.

وی افزود: از سال آینده علی الراس در نظام مالیاتی نخواهیم داشت، زیرا اطلاعات را جایگزین ضرایب و قرائن خواهیم کرد. تقوی نژاد با بیان اینکه کارگروه مشترکی با معاونت علمی و فناوری داریم اضافه کرد: در این کارگروه موضوعات مرتبط با شرکت های دانش بنیان و مشکلات آنان به ویژه مشکلات مالیاتی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در حالی که در سال ۹۲ تنها ۴۰ شرکت دانش بنیان به سازمان امور مالیاتی معرفی شده بودند، این میزان در سال ۹۳ به ۱۱۹۹ شرکت، در سال ۹۴ به ۲۰۲۸ شرکت، در سال ۹۵ به ۲۴۰۰ شرکت ودر سال ۹۶ به ۲۳۳۳ شرکت افزایش یافته که نشان می دهد معافیت های مالیاتی هم باید برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.