- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

الزام جامعه پزشکی به استفاده از پایانه فروشگاهی

جامعه پزشکی مکلف به استفاده از پایانه فروشگاهی از ابتدای سال ۹۸ شد.


یک عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق کلیه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها توسط وزارت بهداشت یا نظام پزشکی صادر شده است مکلف هستند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند تا مشخص شود چه میزان درآمد دارند و به نسبت آن باید مالیات بپردازند.

جلال میرزایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی پیشنهاد الحاق بنده به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۸ که در ارتباط با درآمد های دولت است داده بود. یکی از انتقاداتی که در جامعه که در سطوح مختلف دیده می‌شود این است که چرا از برخی صنف‌هایی که درآمد بالایی دارند گرفته نمی‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه نوبت عصر کمیسیون تلفیق با رای قاطع کمیسیون به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مصوب شد کلیه صاحبان مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت یا نظام پزشکی صادر شده است مکلف هستند در چارچوب آئین نامه تبصره ۲ ماده ۱۶۹ قانون مالیات های مستقیم، از ابتدا سال ۹۸ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند تا مشخص شود چه میزان درآمد دارند.

نماینده مردم ایلام در ادامه تصریح کرد:  با مشخص شدن سقف درآمد این  صنف، بر اساس آن باید مالیات پرداخت کنند. اینکه چه میزان باید مالیات بپردازند به تصمیم گیری در خصوص نحوه محاسبه مالیات بر درآمد کارکنان دولت بر می گردد که به جلسه بعد موکول شد.

وی در پایان گفت: به احتمال قوی سقف معافیت مالیاتی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود که در لایحه این سقف دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است و کسانی که بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد دارند با افزایش درآمد به صورت پلکانی باید مالیات بپردازند.