نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش سرمایه‌های بنگاه‌های اقتصادی تا ۵ سال معاف از مالیات است

0 1,125

حسابداراپ

نمایندگان مجلس افزایش سرمایه بنگاه‌های اقتصادی ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های آنها از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون را به مدت ۵ سال معاف از مالیات کردند.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسیطرح حمایت از کالاهای ایرانی با ۱۴۳ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف، صفر رأی ممتنع از ۲۱۶ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

پندار سیستم

در متن این ماده آمده افزایش سرمایه بنگاه‌های اقتصادی ناشی از تجدیدارزیابی دارایی‌های آنها، از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به مدت ۵ سال از شمول مالیات معاف است مشروط بر آن که متعاقب آن به نسبت استهلاک دارایی مربوطه و یا در زمان فروش، مبنای محاسبه مالیات اصلاح گردد و بنگاه یاد شده طی ۵ سال اخیر تجدید ارزیابی نشده باشد.

آیین‌نامه اجرایی این ماده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می‌شود و حداکثر ظرف مدت ۳ ماه پس از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیئت وزیران برسد.

لازم به ذکر است نمایندگان مجلس در جریان بررسی ماده (۱۵) طرح حداکثر استفاده از توان تولیدی خدمات کشور و حمایت از کالای ایرانی با ۸۲ رأی موافق، ۹۱ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از ۲۱۵ نماینده حاضر با پیشنهاد حذف این ماده مخالفت کردند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.