- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

استرداد سیستمی عوارض خروج از کشور به مسافران

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور از استرداد سیستمی عوارض خروج از کشور به اشخاصی که موفق به خروج از کشور و استفاده از وجوه واریزی نشده‌اند، خبر داد.


به گزارش ایسنا، محمد مسیحی با اشاره به اینکه در جهت رفاه حال مسافران و سهولت پرداخت عوارض خروج از کشور، امکان پرداخت وجوه مزبور از طریق درگاه های اینترنتی بانک ملی ایران به نشانی www.bmi.ir و سامانه عملیات الکترونیکی نظام مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir فراهم شده است، گفت: علاوه بر این دو سامانه، پرداخت عوارض از طریق کانال های پرداخت شامل دستگاه های pos، دستگاه های cashless، دستگاه های کیوسک، اپلیکیشن موبایل بله و اپلیکیشن موبایل آیوا نیز به صورت سیستمی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: استرداد سیستمی عوارض خروج از کشور برای اشخاصی که موفق به خروج از کشور و استفاده از وجوه واریزی نشده اند نیز از طریق سامانه عملیات الکترونیکی نظام مالیات بر ارزش افزوده به نشانی www.evat.ir امکان پذیر است.

طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، معاون این سازمان با تاکید بر اینکه پرداخت عوارض خروج از کشور صرفا باید به نام و با شماره ملی شخص مسافر صورت گیرد، گفت: در صورت درج اشتباه شماره ملی، امکان خروج مسافر از کشور با رسید مزبور میسر نیست.

مسیحی اضافه کرد: استرداد عوارض خروج از کشور صرفا به حساب شخصی که شماره ملی وی در رسید پرداخت درج شده واریز می‌گردد.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم محدودیت زمانی در استفاده از وجوه واریزی در هر سال، در صورتیکه امکان استفاده از وجوه واریزی به دلیل عدم خروج میسر نشد، می‌توان از پرداختی مزبور در سفرهای بعدی استفاده کرد؛ لذا نگهداری رسید شماره پیگیری وجوه پرداختی توسط فرد الزامی است.