نرم افزارحسابداری صدگان

دولت ۷۵ هزار میلیارد تومان مالیات گرفت

0 634

حسابداراپ

بر اساس اعلام بانک مرکزی، بیش از ۷۰ درصد از درآمد مالیاتی ایران در هفت ماهه نخست سال جاری محقق شده است.

پندار سیستم


به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار بخش درآمدهای مالیاتی که توسط بانک مرکزی منتشر شده است، بیش از ۷۰ درصد از آن چیزی که به عنوان درآمد مالیاتی در این مدت مصوب شده بود، محقق شده است.

دولت در بودجه سال جاری میزان درآمدهای کل کشور را ۲۱۶ هزار میلیارد تومان مصوب کرده بود که میزان درآمدهای مصوب برای هفت ماهه نخست امسال ۱۲۸ هزار میلیارد تومان بوده، اما تاکنون تنها ۷۵.۵ هزار میلیارد تومان از درآمدهای پیش‌بینی شده محقق شده است.

بر اساس این گزارش، درآمدهای مالیاتی مصوب در بودجه برای هفت ماهه نخست سال ۸۴ هزار میلیارد تومان تعیین شده بود که براساس آمار بانک مرکزی تا پایان مهر ماه سال جاری تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان درآمد از طریق مالیات به دست آمده است و طبق بودجه باید تا پایان سال به بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان برسد.

این در حالی است که میزان درآمدهای محقق شده از بخش مالیات در هفت ماهه نخست سال گذشته ۵۲.۶ هزار میلیارد تومان بوده که این رقم نشان می‌دهد که درآمدهای مالیاتی ایران در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴.۲ درصد رشد داشته است.

بر اساس آن‌چه در گزارش بانک مرکزی آمده است، در بودجه ۴۳ هزار میلیارد تومان نیز باید از سایر محل‌ها تامین می‌شده که در این بخش نیز تنها ۱۵ هزار میلیارد تومان محقق شده است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.