نرم افزارحسابداری صدگان

استفاده از کد ملی برای محدودیت در نقل و انتقالات بانکی

0 990

حسابداراپ

رئیس کل بانک مرکزی با انتقاد از نحوه نقل و انتقال پول بین دستگاه‌های پوز در گذشته، اظهار کرد: در هیچ جای دنیا امکان ندارد که چند میلیارد تومان را یک نفر بتواند در یک روز جابه‌جا کند بدون اینکه مبدأ و مقصد آن مشخص باشد .


 ما با ابلاغ بخشنامه جدید مجوز تنها ۵۰ میلیون تومان برداشت از یک کارت بانکی را داده‌ایم که در ادامه نیز براساس طرحی که وجود دارد، هر کد ملی تنها اجازه برداشت ۵۰ میلیون تومان را از کارت‌های بانکی خود می‌تواند داشته باشد.

همتی در ادامه درباره فشار شرایط تورمی به مردم تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که در شش ماهه ابتدای سال جاری تورم نقطه به نقطه ماهانه صعودی بوده اما در ادامه در مهرماه این تورم کاهش یافته است.

به گفته همتی، سیاست قبلی بانک مرکزی کنترل شتاب، کاهش تورم و افزایش ارزش پول ملی بوده که با اقدامات بانک مرکزی در ماه‌های گذشته ارزش پول ملی ۲۰ درصد تقویت شده است.

پندار سیستم

وی با بیان این که نقدینگی نسبت به میانگین پنج سال گذشته که ۲۰ درصد افزایش یافته تغییری نکرده است، گفت: در شش ماهه سال جاری رشد نقدینگی ۹.۱ درصد بوده که تا پایان سال نیز به همان ۲۰ درصد خواهد رسید و سرعت رشد نقدینگی نیز زیاد نخواهد شد.

وی همچنین در توضیح ارزهایی که امروز با نام‌های ارز هرات، ترکیه و… مطرح می‌شود، اظهار کرد: فرایند این کار به این شکل است که عده‌ای دستگاه‌های کارتخوان ما را به خارج از کشور می‌برند و آنها را از طریق وی‌پی‌ان به سیستم ما وصل می‌کنند و در ادامه فرد کارت بانکی خود را در کشور خارجی می‌کشد و ریال را در داخل برداشت می‌کند که به این شکل خروج سرمایه از کشور رخ می‌دهد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره قدم‌های پیش رو برای اصلاح نظام بانکی گفت: قطعا اولین گام در این مسیر اصلاح ناترازی بانک‌هاست؛ چراکه این کار سبب اضافه‌برداشت می‌شود و پس از آن، بحث نرخ سود است که ما با تعیین یک هدف تورمی نرخ سود را تعیین می‌کنیم و بانک‌ها در این حوزه می‌توانند اختیارات را براساس نرخ تعیین شده انجام دهند.

همتی تاکید کرد: بخشنامه دیگری که به تازگی ابلاغ شده این است که همه بانک‌ها موظف به افزایش سرمایه هستند که اگر در این زمینه مجوز تسعیر هم بدهیم، باید در راستای افزایش سرمایه باشد و برنامه‌ریزی هم شده که در بودجه سال آینده نیز فکری به حال افزایش سرمایه بانک‌ها شود.

وی با بیان اینکه درخصوص تسهیلات مسکن نیز صحبت‌هایی انجام شده است، اظهار کرد: ما در این زمینه باید هم به فکر رونق بهینه بخش مسکن باشیم و هم حواسمان باشد که تورم ایجاد نشود که به محض اتخاذ تصمیمات مناسب آن را اعلام می‌کنیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.