نرم افزارحسابداری صدگان

زمان بررسی «ترمیم دستمزد» مشخص شد

0 766

حسابداراپ

نماینده کارگران در شورای عالی کار از برگزاری جلسه این شورا خبر داد و گفت: این جلسه سه‌شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و امیدوارم بتوانیم هرچه سریعتر قدرت خرید از دست رفته‌ کارگران را احیا کنیم.

پندار سیستم


جلسه شورای عالی کار در هفته ای که گذشت برگزار نشد. در حالی که این وعده اولین وعده شریعتمداری وزیر کار بود و انتظار می رفت که بدون وقفه برگزار شود.علی خدایی (عضو کارگری شورای عالی کار) در این رابطه با تایید لزوم برگزاری جلسه‌ی «ترمیم دستمزد» در اولین فرصت ممکن می‌گوید: پیرو پیگیری‌های صورت گرفته و آخرین خبر از منبع موثق، جلسه شورای عالی کار با موضوع ترمیم قدرت خرید کارگران، سه‌شنبه هفته پیش رو برگزار خواهد شد.وی افزود: البته هنوز دعوتنامه مربوط به جلسه به دستمان نرسیده اما بنابه اظهار همان منبع، دعوتنامه نیز در روز شنبه ارسال خواهد شد.خدایی در ارتباط با احتمال افزایش دستمزد با تاکید بر محاسبات شهریور ماه کمیته دستمزد گفت: پیگیری همکارانم در شورای عالی کار و بررسی‌های دوستان در کارگروه مزد کماکان ادامه دارد و امیدوارم بتوانیم هرچه سریعتر قدرت خرید از دست رفته‌ کارگران را احیا کنیم.۶آبان ماه سال جاری بود که محمد شریعتمداری مطالبه کارگران برای برگزاری جلسه شورای عالی کار را قابل تحقق دانست و گفت: امیدواریم همین هفته آینده جلسه شورای عالی کار برگزار شود و بتوانیم به تصمیم سه‌جانبه‌ای در زمینه کاهش قدرت خرید کارگران برسیم.

وی همچنین بر ضرورت تداوم سه‌جانبه‌گرایی تأکید کرد و گفت:‌این ارتباط چه در قالب شورای عالی کار و چه به صورت مجازی باید تداوم یابد.وزیر کار، موضوع بنگاه‌های مشکل‌دار را یکی دیگر از اولویت‌های خود در وزارت کار عنوان کرد و گفت: هفته آینده در زمینه واحدهای تولیدی مشکل‌دار نیز جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد که این موضوع نیز از اولویت‌های مهم در وزارت کار برای صیانت از نیروی کار است.طبق محاسبات نمایندگان کارگران در شورای عالی کار قدرت خرید کارگران در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است. تا جایی که بعد از تعیین دستمزد ۹۷، حداقل دستمزد سال جاری جوابگوی ۵۰ درصد هزینه های زندگی بود اما اکنون این رقم به ۳۲ درصد رسیده است. بنابراین می توان گفت فاصله ۵۰ درصدی دستمزد تا معیشت از ابتدای امسال به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

مرجع : تسنیم


محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.