نرم افزارحسابداری صدگان

باید درآمد مالیاتی را از طریق پایه مالیاتی افزایش دهیم

0 697

حسابداراپ

رئیس‌جمهور با حضور در صحن علنی مجلس برای دفاع از وزرای پیشنهادی گفت:


ما امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگر به رای شما نیازمندیم تا کابینه بتواند به صورت کامل و با ترمیم چهار وزیر بار مسئولیت را به دوش بگیرد و مشکلات مردم را در ماه‌های آینده بکاهد، گفت: بی تردید وزارت اقتصاد یکی از وزاررت‌خانه‌های مهم ما است؛ بخش عمده درآمد ما از طریق این وزارت خانه تامین می‌شود البته وزارت نفت هم کمک می‌کند. بنابراین بخش مالیات برای ما اهمیت خاص دارد و ما نیازمند عدالت مالیاتی هستیم. در بسیاری از کشورهای دنیا آموزش، بهداشت و حقوق از مالیات تامین می‌شود. ما امروز باید درآمد مالیاتی را از طریق پایه مالیاتی افزایش دهیم. در شرایط رکود اقتصادی نمی‌توانیم مالیات را افزایش دهیم اما می‌توانیم فرار مالیاتی را به راه درست برگردانیم.

پندار سیستم

رئیس‌جمهور ادامه داد: من در زمانی به خدمت رهبری رفتم. ایشان گفتند پرداخت مالیات از سوی مردم واجب شرعی است و همه مبلغین و کسانی که تریبون دارند باید بگویند فرار مالیاتی عملی ناپسند و حرام شرعی است. نباید بگذاریم عده‌ای مالیات پرداخت کنند و عده‌ای هم به انحای مختلف از پرداخت مالیات فرار کنند زیرا حقوق مردم ضایع می‌شود.

روحانی با بیان اینکه گمرکات و مالیات از وظایف عمده وزارت اقتصاد است، اظهار داشت: گمرکات نقش عمده‌ای در صادرات و واردات است و نقش ویژه‌ای هم در مبارزه با قاچاق دارد. البته نیروی انتظامی و اطلاعاتی هم نقش مهمی دارند. این وزارتخانه مسئول کنترل تورم و رشد اقتصادی است. هم در کنترل تورم و هم در رشد اقتصاد، وزارت اقتصاد و دارایی در کنار بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه باید تلاش کنند بتوانیم تورم را مهار کنیم که به نظر من این کار شدنی است.

وی با بیان اینکه فرصت‌های خوبی برای تحولات اساسی در اقتصاد داریم، تصریح کرد: یک معضل بزرگ ما بانک‌ها هستند. بانک‌ها وظایف سنگینی در کشور دارند. سرمایه‌گذاری و تعاملات مالی، روابط مالی و پولی با دنیا ممکن نیست. بانک است که می‌تواند پس‌انداز مردم را به رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری تبدیل کند ولی اگر به اصلاح بانک‌ها نپردازیم می‌تواند به یکی از معضلات ما تبدیل شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.