نرم افزارحسابداری صدگان

اخذ مالیات از خانه‌های خالی، تأثیری در حل مشکل مسکن ندارد

1 867

حسابداراپ

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران گفت: طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی، تأثیر چندانی در حل مشکل مسکن ندارد.


حسام عقبایی، نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه افزایش تسهیلات خرید مسکن درشرایط اقتصادی کنونی می‌تواند به بازار مسکن کمک کند، اظهار کرد: افزایش تسهیلات مسکن زمینه ساز بالا رفتن قدرت خرید مردم و در نتیجه رونق گرفتن بازار مسکن می‌شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات باید با نرخ پایین و با بازپرداخت طولانی مدت  همراه باشد تا متقاضیان مسکن از آن استقبال کنند.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران دریافت مالیات از خانه‌های خالی را آدرسی غلطی برای بهبود بازار مسکن بیان کرد و گفت: طرح دریافت مالیات از خانه‌های خالی تأثیر چندانی در  حل مشکل مسکن ندارد و دولت و مجلس باید به فکر راهکار دیگری باشد.

پندار سیستم

عقبایی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد، گفت: با توجه به اینکه سالانه یک میلیون ازدواج در کشور صورت می‌گیرد، باید به ازای آن یک میلیون واحد مسکونی نیز ساخته شود. این در حالی است که ۶۵۰ هزار واحد مسکونی خالی در استان تهران وجود دارد که حدود ۴۵۰ هزار واحد از این تعداد در حاشیه شهر بدون آب، برق و راه مناسب هستند.

نایب رئیس اول اتحادیه املاک استان تهران ادامه داد: هم اکنون واحدهای خالی در تهران مربوط به واحدهای لوکس و لاکچری است که افراد متوسط و قشر ضعیف توان خرید و یا اجاره آنها را ندارند.

عقبایی راهکار اساسی بهبود وضعیت بازار مسکن را افزایش تولید، مدیریت کاهش تمام شده قیمت مسکن، پرداخت تسهیلات به دارندگان زمین بیان کرد و افزود: تولید مسکن استیجاری و پرداخت تسهیلات کاربردی و کارا در شهرهای مختلف می‌تواند بازار مسکن را از رکود خارج کند.

وی در پایان گفت: دولت باید در پرداخت تسهیلات مسکن بومی سازی کند، به طوریکه تسهیلات را در مناطق و شهرهای مختلف با توجه به میانگین قیمت مسکن، ارائه دهد.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. محمد حافظ می گوید

    اقای محترم ۱ ملیون زوج در تمام کشور صورت گرفته ۶۰۰و خورده خونه خالی فقط تو تهران هستش! مرد حسابی کل کشور چقدر خانه خالی داره پس، اون مالیات هارا وضع کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.