- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

همه چیز درباره لایت کوین

ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و اتریوم توجهات بسیاری از افراد را برای سرمایه گذاری جلب کرده اند اما ارزهای دیگری مثل لایت کوین نیز وجود دارند که میتواند برای سرمایه گذاری مناسب باشند. اما سوال مهمی که در اینجا وجود دارد اینست که لایت کوین چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟


سرمایه گذاری افراد، برای افزایش دارایی خود است و هر چه درصد رشد این سرمایه گذاری بیشتر باشد میتواند دارایی افراد را بیشتر و بیشتر کند. با نگاهی به روند رو به رشد ارزهای دیجیتال میتوان به این نکته پی برد که قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۱۷ چیزی در حدود ۱۷۳۱ درصد رشد داشته است اما در مقابل قیمت لایت کوین در هیمن دوره زمانی در حدود ۷۲۹۱ درصد رشد کرده است. پس با نگاهی به سایر ارزهای دیجیتال میتوان سرمایه گذاری مناسبی انجام داد.

پس به این سوال مهم باید پاسخ داد که لایت کوین چیست؟

این ارز دیجیتال، ششمین ارز محبوب در جهان است که توسط چارلی لی معرفی شده و توسعه داده شده است. متوسط زمان استخراج برای لایت کوین ۲٫۵ دقیقه است.

میتوان مهمترین مزیت این ارز را سرعت بالای تراکنش آن بر شمرد و به همین دلیل، برای فروشنده هایی که تراکنش های کوچک زیادی را در طول روز انجام می دهند میتواند بسیار مفید واقع شود. با استفاده از لایت کوین، فروشنده ها میتوانند طی مدت ۵ دقیقه تراکنش انجام داده و به تعداد تبادلات خود در طول روز بیفزایند، این در حالی است که برای انجام ۱ تراکنش بیت کوین، ۱۰ دقیقه بایستی منتظر ماند.

از جمله مزیت های دیگر این ارز، بیشتر بودن پاداش ماینرها است. به دلیل اینکه مدت زمان لازم برای ایجاد یک بلاک کوتاه است در نتیجه ماینرها میتوانند تعداد بیشتری بلاک جدید استخراج کنند و پاداش بیشتری نیز دریافت نمایند.

مهمترین دلایل توجه مردم و رسانه ها به لایت کوین

۱- توجه روزافزون جامعه به ارزهای دیجیتال

۲- فروش لایت کوین توسط صرافی معروف Coinbase

۳- فعال شدن فورک Segwit توسط لایت کوین

در نتیجه میتوان به این نکته رسید که افزایش ارزش لایت کوین طبیعی است و میتوان سرمایه گذاری مناسبی بر روی این ارز دیجیتال انجام داد.