نرم افزارحسابداری صدگان

نحوه‌ی انتخاب حسابرس و بازرس قانونی سال ۱۳۹۷ شرکت‌های دولتی

0 2,431

حسابداراپ

دبیرخانه‌ی کارگروه انتخاب حسابرس وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه ای، تصمیمات و ضوابط انتخاب حسابرس و بازرس قانونی سال ۱۳۹۷ شرکتهای موضوع ماده (۱) را اعلام کرد.


به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، بر اساس این اطلاعیه، ابلاغیه و ضوابط مصوب کارگروه در خصوص معرفی حسابرس و بازرس قانونی سال ۱۳۹۷ شرکت‌ها، در تاریخ ۲۴ تیرماه جاری، حسب مورد به مراجع ذی‌ربط آن‌ها از جمله وزارتخانه‌ها، شرکت‌های دولتی، بانک‌ها، شرکت‌های بیمه، سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری ارسال شد.

بر اساس این گزارش، تعداد پنج مؤسسه‌ی حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران، به‌عنوان حسابرس و بازرس قانونی منتخب کارگروه در سال مالی ۱۳۹۷ برای هر یک از شرکت‌های زیرمجموعه دستگاهها و سازمانهای یاد شده، معرفی شد و مجامع عمومی این شرکتها مکلفند حسابرس و بازرس قانونی خود را صرفا از میان پنج موسسه حسابرسی معرفی شده، انتخاب کنند.

پندار سیستم

این گزارش همچنین می افزاید، ارکان ذی صلاح شرکتهای مذکور مجاز نیستند بیش از چهار سال متوالی، یک مؤسسه حسابرسی را به سمت حسابرس و بازرس قانونی شرکت انتخاب کنند.

گزارش تصریح دارد: شرکت ها مکلفند بلافاصله پس از انتخاب حسابرس و بازرس قانونی “تصویر صورتجلسه و فهرست حاضران در جلسه مجمع عمومی ذیربط”، “تصویر ترازنامه، صورت سود و زیان و یادداشت سرمایه صورت های مالی سال ۱۳۹۶ شرکت”، و متعاقبا “تصویر قرارداد منعقده با حسابرس قانونی سال ۱۳۹۷” را به دبیرخانه کارگروه ارسال نمایند.

در این اطلاعیه آمده است: در صورت احراز تخلف هر یک از موسسات عضو جامعه حسابداران رسمی ایران از تصمیمات کارگروه انتخاب حسابرس، موسسه مذکور از فهرست موسسات مورد نظر کارگروه برای سنوات آتی، خذف خواهد شد.

بر اساس اطلاعیه دبیرخانه کارگروه انتخاب حسابرس وزارت امور اقتصادی و دارایی، موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران مکلفند، بلافاصله پس از قبولی سمت حسابرس و بازرس قانونی اصلی یا علی البدل هر یک از شرکتهای مشمول در مجمع عمومی ذیربط، موضوع را بنحو مقتضی به “جامعه حسابداران رسمی ایران” و “دبیرخانه کارگروه” (دفتر امور شرکتهای دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی) اعلام کنند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.