نرم افزارحسابداری صدگان

مردمان کدام استان‌ها سپرده بانکی بیشتری دارند؟

0 669

حسابداراپ

استان تهران با با ۹۴۵ هزار میلیارد تومان ۵۶.۴ درصد از سپرده‌های بانکی کل کشور را به خود اختصاص داده است؛ شهرهای اصفهان و خراسان رضوی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


به گزارش تجارت‌نیوز، طبق آخرین اعلام بانک مرکزی تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۷ استان تهران با سپرده‌ای معادل ۹۴۵ هزار میلیارد تومان بیشترین میزان سپرده‌گذاری را در میان استان‌های ایران دارد.

میزان سپرده‌های بانکی شامل سپرده‌های ارزی و ریالی است. مانده کل سپرده‌ها در پایان فروردین ماه سال جاری بالغ بر ۱۶۷۶ هزار میلیارد تومان شده که نسبت به فروردین ماه سال ۱۳۹۶ معادل ۳۰٫۷ درصد افزایش داشته است.

استان تهران با با ۹۴۵ هزار میلیارد تومان ۵۶٫۴ درصد از سپرده‌های بانکی کل کشور را به خود اختصاص داده است.

پندار سیستم

شهرهای اصفهان و خراسان رضوی هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند که به ترتیب با ۵٫۳ درصد و ۴٫۵ درصد از کل سپرده‌های بانک را در اختیار دارند.

بررسی آمارها نشان می‌دهد تا پایان فروردین ماه سال جاری سه استان کهگیلویه وبویراحمد، ایلام و خراسان شمالی کمترین میزان سپرده‌گذاری بانکی در بین استان‌های کشور را دارند.

استان کهگیلویه وبویراحمد با ۴٫۵ هزار میلیارد تومان کمترین سپرده بانکی را در بین استان‌های کشور دارد.

طبق اعلام بانک مرکزی یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و موسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بوده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها ازطریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان مذکور انجام می‌شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.