نرم افزارحسابداری صدگان

فروشنده مسکن و موجر باید مالیات بدهند

0 1,024

حسابداراپ

عضو کمیسیون برنامه بودجه مجلس با بیان این‌که باید موجران بخشی از درآمد اجاره را به‌عنوان مالیات پرداخت کنند، گفت: باید مالیات واحدهای فروخته شده نیز به دولت پرداخت شود.


به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم،  عبدالرضا مصری اظهار کرد: درباره شرایط اخذ مالیات باید ملاحظاتی رعایت شود، به‌طور مثال موضوع مالیات بر درآمد در قانون مالیات ها تعریف شده که امر مثبتی است و در این راستا باید از سود شرکت ها مالیات اخذ کرد.

پندار سیستم

وی با بیان این‌که نباید موضوعی با عنوان مالیات بر حقوق مطرح شود بلکه هدف اخذ مالیات بر درآمد است، ادامه داد: به عبارتی نباید از سرمایه، مالیات اخذ شود، مثلا به یک کارخانه مالیات تعلق نمی‌گیرد بلکه باید از درآمد کارخانه مالیات دریافت شود.

وی همچنین به مالیات بخش مسکن اشاره کرد و افزود: صاحبان املاک زمانی که واحدهای مسکونی را اجاره می دهند باید بخشی از درآمد اجاره را به عنوان مالیات پرداخت کنند حتی باید مالیات واحدهای به فروش رفته را نیز پرداخت کند اما نباید از املاک فروش نرفته به دلیل گذشت زمان مالیات، اخذ کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این‌که باید شرایط برای سرمایه گذاری تسهیل شود تا از درآمد حاصل بتوان مالیات اخذ شود،  گفت: در هر صورت باید زمینه سودآوری در بخش های تولید تسهیل شود تا سرمایه ها راهی بازارهای مولد اقتصادی شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.