نرم افزارحسابداری صدگان

تاریخچه بازار فارکس

0 12,632

حسابداراپ

در سال ۱۸۷۵ سیستم پایه طلا ایجاد گردید. در این سیستم دولت ها تصمیم گرفتند تا پشتوانه یک ارز را به وسیله طلا تضمین کنند.


به همین منظور در کشورهایی که دارای اقتصاد پیشرفته تری بودند سیستم استانداردی تهیه گردید که به واسطه آن یک ارز را به میزان ثابتی از طلا مبادله می کردند. از این رو برای تعیین ارزش یک ارز لازم بود تا مقداری طلا تهیه شود تا آن مقدار ارز خریداری گردد.

برای ایجاد یک جایگزین برای این سیستم، حدود ۷۰۰ نماینده در شهر برتون وودز گرد هم آمدند تا سیستم جدید ارتباط پولی را شکل دهند. در این سیستم جدید ارزش ارزهای سایر کشورها نسبت به دلار امریکا سنجیده می شد. در این حالت ارزش دلار به ازای هر انس طلا ۳۵ دلار تعیین شد. اما در سال ۱۹۷۰ میزان ذخایر طلای امریکا با کاهش شدیدی رور به رو شد. در نتیجه امریکا اعلام کرد که دیگر قادر به ادامه این سیستم نیست، باعث پایان سیستم برتون وودز گردید. و از همینجا سیستم معاملات فارکس آغاز شد.

فارکس به عنوان یک بازار مبادلات ارزهای خارجی شناخته می شود که بازاری جهانی است و در آن ارز مبادله می گردد. در این بازار هیچ تمرکزیتی وجودد ندارد و به شکل OTC انجام می گردد. که معنای این امر هم اینست که تمام معاملات شکل گرفته در این بازار از طریق کامپیوتر و توسط معامله گران صورت می گیرد.

در هر بازاری فعالان اصلی وجود دارد. بازار فارکس نیز از این امر مستثنی نبوده  است. در زیر لیست فعالان اصلی بازار را مشاهده میکنید.

پندار سیستم

لیست اصلی بازیگران بازار فارکس

  1. دولت ها و بانک های مرکزی
  2.  شرکت ها و بانک های بازرگانی
  3.  صندوق های تامین سرمایه
  4.  شرکت های کارگزاری
  5. سرمایه گذاران
  6. معامله گران خرد فارکس
  7.  سفته بازان

فارکس بزرگترین بازار مالی جهان است که گردش مالی آن همراه در حال افزایش است. این گردش مالی، مبلغی در حدود ۴ تریلیون دلار است که روزانه انجام می شود و حدود ۸۰ درصد معامله گران برای کسب سود از طریق تفاوت قیمت مبادله انجام شده مبادلات را انجام می دهند.میتوان با در نظر گرفتن این گردش مالی این نکته را متوجه شد که نقدشوندگی بازار در حد بسیار زیادی بالاست.

یکی دیگر از تفاوت های این بازار نسبت به بازارهای مالی، ساعات کاری آن است. شما در فارکس بازاری را خواهید یافت که حقیقتا در طول هفته کاری یعنی ۵ روز و کل ۲۴ ساعت باز است. این ارزها در تمام بازارهای بورس بزرگ دنیا معامله می شوند که این به معنی آن است که در صورت بسته شدن یک بازار، بازار دیگری باز شده و اجاره بسته بازار فارکس را نمیدهد.

همین امر باعث شده تا معامله گران انعطاف بیشتری داشته باشند و هر زمان که مایل باشند اقدام به معامله کنند و دیگر نگرانی بسته شدن بازار را نداشته باشند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.