نرم افزارحسابداری صدگان

مهمترین شرایط تبدیل شدن ارزهای دیجیتال به پول

0 970

حسابداراپ

“ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین با توجه به شرایط کنونی قابلیت تبدیل شدن به یک جریان اصلی در موارد پرداختی را دارا می باشد” این موضوع طبق گفته تحقیقات انجام شده توسط امپریال کالج لندن و پلتفورم تریدینگ etoro است.


پندار سیستم

طبق تحقیقات انجام شده و بر اساس گزارش مشترکی که توسط نوتنبلت، پروفسور امپریال کالج لندن و گاروک، از بخش کسب و کار امپریال کالج لندن انجام شده است و به نام “ارزهای دیجیتال: غلبه بر موانع اعتماد و پذیرش” انجام شده است، تشریح می کند که بیت کوین و سایر کریپتوها میتوانند در جهت آینده پول گام مهمی باشد و در ده سال آینده تبدیل به یک ابزار کارآمد برای پرداخت شود.

در این گزارش همچنین بیان شده که ارزهای دیجیتال میتواند یکی از معیارهای پول ، یعنی دخیره ای برای ارزش را ایفا کند. البته همانطور که بیان شد پول سه وظیفه  اصلی بر عهده دارد که هنوز دوتای آن برآورده نشده است و هم اکنون نمیتواند به عنوان یک واحد پولی وظیفه خدمت رسانی را انجام دهد.

در نتیجه برای تبدیل شدن به پول رایج بایتسی ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، شرایط زیر را داشته باشند:

مهمترین شرایط تبدیل شدن ارزهای دیجیتال به پول رایج:

۱-مقیاس پذیری

۲- کاربردپذیری

۳- مقررات

۴- نوسانات قیمتی

۵- انگیزه ها

۶- حریم خصوصی

همچنین در گزارش تهیه شده این نکته متذکر شده است که سیستم های پرداختی جدید، به تدریج به وجود آمدند. در همین زمینه مدیرعامل etoro بیان میکندکه اولین ایمیل که به این حوزه مربوط باشد در سال ۱۹۷۱ فرستاده شده و برای تبدیل شدن آن به یک رابط کاربرپسند، زمانی در حدود ۳۰ سال وقت گذاشته شده است. حال آنکه از زمان اولین تراکنش ارزهای دیجیتال که بیت است حدود هشت سال سپری شده و امروزه میتوان شاهد این امر بود که ارزهای دیجیتال رفته رفته ویژگی های پول رایج را به خود می‌گیرند.

همچنین  نوتنبلت بیان کرد که فناوری موجود در این بازار با توجه به کارکرد غیر متمرکز خود، درصدد است تا تصور کنونی ما از ماهیت سیستم‌های مالی و دارایی‌های مالی را تغییر دهد.

البته در هفته گذشته، رییس بانک تسویه حساب های بین المللی، آقای آگستین کارسنس، بیان کرد که این ارزها نمیتوانند عهده دار وظایف و کارکردهای مالی باشند و هشدار داد که ایجاد ارزهای دیجیتال جدید نمیتواند به نفع جوانان باشد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.