نرم افزارحسابداری صدگان

فعالیت های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی، از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شد

0 4,794

حسابداراپ

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک بند از بخشنامه معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی، فعالیت های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کرد.


توضیح سایت:

پندار سیستم

۱- رای دیوان عدالت اداری درخصوص ابطال ارزش افزوده شرکتهای خدمات نیروی انسانی ابلاغ شد.جهت دریافت اینجا کلیک کنید.

۲- بخشنامه ۲۱۰/۹۸/۹۸ مورخ۹۸/۱۱/۲۸(درخصوص نحوه اجرای  ابطال بند ۱۱ بخشنامه شماره ۲۸۰۰۴ مورخ ۱۳۸۸/۱۱/۱۲) را اینجا دریافت کنید.

۳- – ابطال بند ۱۱ این بخشنامه از تاریخ تصویب را بموجب رای دیوان عدالت اداری اینجا ببینید.


به گزارش ایسنا، به دنبال شکایت از معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور و درخواست ابطال بند ۱۱ بخشنامه شماره ۲۸۰۰۴ مورخ ۸۸/۱۱/۱۲ این معاونت در خصوص” فعالیت های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی که از موارد ارائه خدمات مشمول مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات ارزش افزوده خواهد بود و ارائه دهندگان این خدمات مکلفند مالیات و عوارض متعلقه را به ماخذ مبلغ ناخالص مندرج در صورتحساب محاسبه و از طرف دیگر معامله وصول نمایند”. هیأت عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی و  بر مبنای بند ۱۰ ماده ۱۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده ،خدمات مشمول مالیات بردرآمد حقوق، موضوع قانون مالیاتهای مستقیم را از پرداخت مالیات معاف دانست و اعلام کرد، ارائه خدمات مشمول مالیات بر حقوق بطور مطلق از مالیات معاف بوده و مقید نمودن آن به پرداخت کنندگان مستقیم و بی واسطه، مغایر هدف و اراده مقنن می باشد؛ لذا بند ۱۱ بخشنامه بر خلاف اطلاق بند ۱۰ ماده قانون یاد شده می باشد و ابطال می گردد.

گفتنی است  دربند ۱۱ بخشنامه مذکور آمده است:” فعالیت های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی که از موارد ارائه خدمات مشمول مالیات و عوارض موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود و ارائه دهندگان این خدمات مکلفند مالیات و عوارض متعلقه را به ماخذ مبلغ ناخالص مندرج در صورتحساب محاسبه و از طرف دیگر معامله وصول نمایند”. خدمات پیمان مدیریت تأمین نیروی انسانی در شرایطی موضوعیت پیدا می کند که کارفرما حقوق و دستمزد نیروی انسانی را بصورت مستقیم و بی واسطه تخصیص یا پرداخت و در دفاتر قانونی خود تحت هزینه حقوق و دستمزد ثبت نمایند و لیست بیمه و مالیات حقوق به نام کارفرما به سازمان های ذیربط ارائه گردد. بدیهی است در این صورت صرفاً کارمزد ارائه خدمات مدیریتی مشمول مالیات و عوارض خواهد بود”.

لازم به ذکر است که بر اساس ماده ۹۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری چنانچه مصوبه‌ای در هیأت عمومی ابطال شود، رعایت مفاد رأی هیأت عمومی در مصوبات بعدی، الزامی است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.