نرم افزارحسابداری صدگان

ارایه لایحه کاهش ۵ درصدی مالیات بر عملکرد تا اول مهرماه

0 782

حسابداراپ

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: میزان عرضه نیروی کار ما چند برابر تقاضای نیرو است و در این فضا باید قانون کار را تعدیل داد تا ضمن ایجاد اشتغال، کارگر هم ضرر نکند، اما شرایط سختی که در قانون فعلی وجود دارد، امکان به‌کارگیری نیرو را مشکل‌ساز کرده است.

پندار سیستم


به گزارش ایسنا، دکتر «محمدرضا پورابراهیمی» صبح امروز ۱۷ خردادماه در جمع اعضای اتاق اصناف شهرستان راور اظهار کرد: از اتاق‌های اصناف در استان‌ها خواسته‌ایم تا اشکالاتی که در مواد قانونی موجود می‌بینید و مشکل‌ساز شده‌اند را احصا کرده و به کمیسیون اقتصادی ارائه دهند.

وی افزود: ما حاضر هستیم تا پیشنهادات اصناف را از طریق اتاق‌ها در استان‌ها دریافت کنیم و تعریف طرحی برای اصلاح بندهایی از قانون نظام صنفی کشور داشته باشیم و باید نیازمند قوانین جدیدی هستیم که تعریف شفاف‌تری در مورد حدود، تغییرات و … در نظام صنفی کشور داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشکالاتی که در قانون کار فعلی کشور وجود دارد، گفت: طبق بررسی سازمان جهانی کار، سختگیرانه‌ترین قانون کار مربوط به ایران است.

وی افزود: متأسفانه خانه کارگر به اسم حمایت از کارگران در حق این قشر از جامعه خیانت می‌کند و بارها جلساتی را با آن‌ها تشکیل دادیم تا مسائل مربوط به جامعه کارگری برطرف شود، اما فایده‌ای نداشته است.

پورابراهیمی گفت: میزان عرضه نیروی کار ما چند برابر تقاضای نیرو است و در این فضا باید قانون کار را تعدیل داد تا ضمن ایجاد اشتغال، کارگر هم ضرر نکند، اما شرایط سختی که در قانون فعلی وجود دارد، امکان به‌کارگیری نیرو را مشکل‌ساز کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که پیشنهاداتی را به کمیسیون اجتماعی مجلس برای اصلاح قانون کار دادیم، چون در حیطه کاری آنها است، اما به شدت مخالفت‌هایی در این زمینه وجود دارد گفت: نظر ما این است که قانون کنونی تمایل به سمت اقتصاد سوسیالیستی و غربی دارد در صورتی که با نظام استاد و شاگردی می‌توان جمع زیادی را مشغول به کار کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوه تا آخر خردادماه جمع‌بندی خواهد شد و اول تابستان قانون اصلاح شده پس از یک سال و نیم کار به صحن علنی مجلس می‌آید که با تصویب آن بخش زیادی از مشکلات را برطرف می‌کند.

وی با بیان این‌که با سازمان مالیاتی و وزیر اقتصاد توافق کردیم که اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را که تمام کردیم، وارد کاهش نرخ مالیات بر عملکرد شویم، ادامه داد: هدف این است که در اقتصاد کشور هر کس مصرف بیشتری دارد، مالیات بیشتر بپردازد و تولید بیشتر مالیات کمتری بدهد، یعنی تولید را مورد حمایت قرار دهیم که به عدالت هم نزدیک است.

پورابراهیمی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که اول مهرماه کاهش ۵ درصدی مالیات بر عملکرد را در صحن علنی داشته باشیم، چون هر چه نرخ عملکرد را کاهش دهیم، میزان فرار مالیاتی هم کمتر می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در خصوص صندوق مکانیزه فروش نیز گفت: قانون نهایی شده و آماده است برای تصویب در صحن مجلس ارائه شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.