نرم افزارحسابداری صدگان

توصيه صندوق بين‌المللي پول به ايران

0 853

حسابداراپ

دولت ايران نياز دارد تا اصلاحات اقتصادي را با سرعت بيشتري اجرا كند كه يكي از آنها با توجه به تصميم احتمالي دونالد ترامپ – رييس‌جمهور امريكا – براي ترك توافق اتمي سال ۲۰۱۵، اصلاحات ساختاري و اساسي در سيستم بانكي اين كشور است.


يكي از مديران ارشد صندوق بين‌المللي پول از سياستگذاران ايراني خواست به اصلاح سيستم بانكي كه با رويه فعلي، استقراض شركت‌هاي كوچك و متوسط را دشوار كرده است، بپردازند.

به گزارش ایسنا، جهاد آزور، مدير منطقه خاورميانه و آسياي مركزي صندوق بين‌المللي پول گفت: دولت ايران نياز دارد تا اصلاحات اقتصادي را با سرعت بيشتري اجرا كند كه يكي از آنها با توجه به تصميم احتمالي دونالد ترامپ – رييس‌جمهور امريكا – براي ترك توافق اتمي سال ۲۰۱۵، اصلاحات ساختاري و اساسي در سيستم بانكي اين كشور است.

پندار سیستم

وي در جريان مصاحبه‌اي گفت: اين احتمال كه امريكا از توافق هسته‌اي خارج خواهد شد باعث ايجاد بلاتكليفي مي‌شود و براي از بين بردن اين بلاتكليفي و ثبات بخشيدن به بازار بايد كارهايي انجام داد. ترامپ تا دوازدهم ماه ميلادي كنوني فرصت دارد در خصوص ترك توافق هسته‌اي تصميم بگيرد. مقامات ايراني اخيرا اقدام به يكسان‌سازي نرخ ارز كرده‌اند و همچنين بانك مركزي عرضه ارز را در زمان كنوني متوقف و انتقال ارز توسط صرافي‌ها از طريق سيستم حواله را ممنوع كرده است.

آزور با حمايت از اين اقدامات گفت: يكسان‌سازي نرخ ارز به حذف تحريفات بازار و بهبود رقابت‌پذيري كمك مي‌كند و به تدريج كسري بودجه ايران كه طبق تخمين‌هاي صندوق به ٢,٧ درصد از توليد ناخالص داخلي تا سال ۲۰۱۷ رسيده است را كاهش مي‌دهد و به اقتصاد كمك مي‌كند تنظيم شود.

وي اظهار كرد: صندوق بين‌المللي پول بارها از دولت ايران خواسته است نهادهاي وام‌دهنده را بازسازي و سرمايه آنها را افزايش دهد. اگر مي‌خواهيد سطح رشد خود را افزايش دهيد بايد دسترسي به منابع مالي را بهبود دهيد و اين امر مستلزم سيستم بانكي خوب است. بايد قيمت‌ها سطح خاصي از ثابت را نشان دهند و بخش خصوصي امكان يابد به سرمايه‌گذاري علاقه‌مند شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.