- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

گرفتن دو بار مالیات برای نقل و انتقال ملک!

مودیانی که از دوم اسفند به ادارات مالیاتی مراجعه کرده بودند بجای دریافت گواهی تاییدیه خود با فیش واریزی جدیدی روبرو شدند.


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما­­ خبرنگار ما با مراجعه به اداره کل امور مالیاتی شرق تهران با مودیانی روبرو شد که دو قبض پرداختی مالیات در دست داشتند.

یکی از مودیان­ ­گفت: یکبار برای تحویل مدارک مراجعه داشته اما کارش برای دریافت­­ فیش واریزی به دو روز بعد موکول شده است.

این مودی افزود: در زمان مراجعه دوم،​­ فیش واریزی خود را دریافت و نسبت به پرداخت از طریق دستگاه های خودپرداز موجود در اداره مالیات اقدام کردم اما مسئولان مالیاتی ارائه گواهی تائیدیه را به دو روز بعد ارجاع دادند.
در نهایت زمانی که به اداره مالیاتی شرق تهران مراجعه کردم فیش واریزی جدیدی را تحویلم دادند تا با پرداخت آن دو روز آینده مراجعه کنم و گواهی تاییدیه را بگیرم.
مودی دیگری که فیش های واریزی را در دست داشت اظهار داشت:چطور ممکن است دو بار برای یک نقل و انتقال ملک مالیات دریافت­­ شود؟
شهروند دیگری­ گفت: مسئولان اداره مالیاتی علت این اقدام را افزایش ارزش مالیاتی از اسفند ماه اعلام کردند در حالیکه ما پیش از این تاریخ نسبت به پرداخت فیش واریزی خود اقدام کرده بودیم.
برای پیگیری این بخشنامه عجیب به سراغ معاون پژوهشی و بین الملل سازمان امور مالیاتی در خیابان صور اسرافیل رفتیم.
احمد زمانی­ از ابهام در برداشت این بخشنامه از سوی همکاران ادارات مالیاتی گفت: بدلیل ازدحام در ادارات گواهی تاییدیه مردم در زمان پرداخت فیش واریزی شان صادر نشد و به دو روز پس از آن به تاخیر افتاد.
وی افزود: ادارات مالیاتی با تصور آنکه داشتن گواهی تاییدیه در بخشنامه مورد تاکید است و از آنجایی که بدلیل تاخیر پیش آمده گواهی تاییدیه در دست این دسته از مودیان نبود به اشتباه فیش واریزی به ارزش مالیاتی جدید را تحویلشان دادند.
معاون سازمان امور مالیاتی در خصوص نحوه استرداد این وجوه تصریح کرد: این دسته از مودیان تا پایان سال می توانند با مراجعه به ادارات مالیاتی قبوض و مدارک خود را ارائه تا ادارات کل پس از بررسی وجوه اضافه دریافتی مردم را مسترد کنند.
احمد زمانی­ گفت: همچنین مودیانی که فیش مالیاتی خود را تا پیش از اول اسفند دریافت کردند فقط تا پایان سال مهلت دارند تا با همان ارزش مالیاتی قبل پرداخت و گواهی تاییدیه خود را دریافت­ کنند.