- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

کاهش ۵ درصدی مالیات تولید درصورت موافقت دولت و مجلس

رئیس سازمان مالیاتی با اشاره به آمادگی برای کاهش ۵ درصدی مالیات تولیدکنندگان گفت: اسامی بانک‌هایی را که تفاهمنامه تبادل اطلاعات با سازمان مالیاتی امضا نکرده‌اند اعلام نمی‌کنم.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سید کامل تقوی‌نژاد در حاشیه یازدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران با بیان اینکه تاکنون به استثنای ۳ بانک کلیه بانک‌ها تفاهمنامه تبادل اطلاعات با سازمان مالیاتی را امضاء کرده‌اند گفت: اگر خبرنگاران مسئولیت حقوقی افشای اسامی بانک‌هایی را که تفاهمنامه را امضا نکرده‌اند، بپذیرند اسامی بانک‌ها را اعلام می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه در سالهای ۹۵ و ۹۶ موفقیت‌های زیادی در خصوص دریافت اقلام اطلاعاتی فعالان اقتصادی به دست آمده است گفت: یکی از این اقلام اطلاعات نظام بانکی است که با حفظ محرمانگی، اطلاعات نظام بانکی را دریافت خواهیم کرد.

تقوی‌نژاد با بیان اینکه این آمادگی در سازمان مالیاتی برای کاهش مالیات تولیدکنندگان از ۲۵ به ۲۰ درصد بوجود دارد گفت: کاهش ۵ درصدی مالیات تولیدکنندگان منوط به موافقت دولت و تصویب مجلس شورای اسلامی است.

رئیس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به عملکرد سازمان مالیاتی در مقابله با فرار مالیاتی گفت: در سال ۹۶، ۱۰ هزار میلیارد تومان برق تشخیص برای افرادی صادر شده که تاکنون یا پرونده‌ای در سازمان مالیاتی نداشته‌اند یا اطلاعات خود را به صورت ناقص به سازمان ارائه کرده بودند.

معاون وزیر اقتصاد گفت: سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد صنفی زیر هزار میلیارد تومان مالیات دادند در حالیکه خانواده محدود واردکنندگان خودرو حدود ۸۳۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.

تقوی‌نژاد ادامه داد: سیاست سازمان مالیاتی حمایت از واحدهای کوچک بوده و در همین راستا سازمان مالیاتی در سال ۹۵، تنها ۸ درصد به مالیات اصناف اضافه کرد. این در حالیست که با توجه به نرخ تورم و نرخ رشد اقتصادی افزایش میزان مالیات باید حداقل ۱۵ درصد باشد.