نرم افزارحسابداری صدگان

چرا دستمزدها باید افزایش یابد؟

0 695

حسابداراپ

یک کارشناس اقتصادی معتقد است اگر وضع حقوق و دستمزدها بهبود یابد، هم قدرت معیشت مردم افزایش می‌یابد و هم اقتصاد از حالت رکود خارج خواهد شد.

حمید نجف درباره لزوم افزایش حقوق و دستمزدها، اظهار کرد: اگر حقوق‌ها را پنج درصد هم افزایش بدهیم، باز هم تورم ایجاد می‌شود، بنابراین چه به دستمزد اضافه کنیم چه نکنیم، افزایش تورم را داریم منتها باید ببینیم که اگر دستمزد را افزایش می‌دهیم، از آن طرف چه تاثیری در بازار کار و تولید و اقتصاد می‌گذارد.

وی ادامه داد: در شرایط رکود به سر می‌بریم که تداوم آن به ضرر اقتصاد مملکت است و باید هرچه سریع‌تر از این رکود خارج شویم. اگر حقوق و دستمزدها بهبود یابد هم قدرت خرید و معیشت مردم بهتر می‌شود و هم چرخه اقتصاد به حرکت درمی‌آید.

نجف تصریح کرد:حقوق حداقلی کارگران تنها برای خورد و خوراک مصرف می‌شود و در نهایت به بیستم برج نرسیده تمام می‌شود و پاسخگوی نیازهای معیشتی خانوارها نیست.

به اعتقاد این کارشناس اقتصادی، شاید برخی اقلام مثل خرید مبلمان یا سفر تفریحی در سبد هزینه بسیاری از خانوارها جایی نداشته باشد ولی اگر مردم قدرت خرید نداشته باشند، مبلمان منزل عوض نکنند یا لباس نخرند، صنعت پوشاک و مبلمان و در یک کلام تولید از بین می‌رود و نمی‌توان محصولات داخلی را به مردم فروخت یا از آن حمایت کرد تا به کشورهای دیگر صادر شود.

وی با بیان اینکه باید از تجربیات کشورهای دیگر برای حل مشکلات اقتصادی استفاده کنیم، افزود: امروز بیش از هر زمان به بهره‌گیری از مشاوره نیاز داریم و مدیران کارخانه‌ها، مسئولان و حتی وزیران باید از مشاوران استفاده و از تجربیات آن‌ها استفاده کنند.

نجف در پایان با تاکید بر لزوم بازنگری در قوانین صادراتی، گفت: در برخی محصولات داخلی مثل فرش و پسته و زعفران برند بودیم و کماکان هستیم ولی نیاز به کسب اعتبار جهانی داریم که در سایه حمایتهای دولتی ایجاد می‌شود و باید موانع صادرات را از میان برداریم و اجازه ندهیم که طرح‌ها و نقش‌های ایرانی را کشورهای دیگر بزنند و بفروشند.



 

پندار سیستم

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.