- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

مزایای یک مقطع تحصیلی و بالاتر برای کارمندان لیسانسه

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با صدور رأی وحدت رویه مصوب کرد، کارمندان با مدرک لیسانس که دوره آموزشی ۸۰۰ ساعته را گذرانده و طرح تحقیقی ۱۰۰ ساعته را پیش از سال ۹۰ اجرا کرده باشند از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر بهره مند می شوند.


به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در تاریخ ۱۳۸۰/۱۲/۲۸ در قالب بخشنامه شماره ۱۰۵/۲۲۵۵۴ اعلام نموده که کارمندان دولت در صورت برخورداری از مدرک لیسانس و گذراندن ۸۰۰ ساعت دوره آموزشی و اجرای طرح تحقیقی معادل ۱۰۰ ساعت از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند. اما برخی شکات اعلام کرده اند که از مزایای این بخشنامه که احتساب مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر است، در حکم کارگزینی آنها لحاظ نشده است.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال های ۱۳۹۰ و بعد از آن و در قالب سه بخشنامه علاوه بر سه شرطِ داشتن مدرک لیسانس، گذراندن ۸۰۰ ساعت دوره آموزشی و اجرای طرح تحقیقی معادل ۱۰۰ ساعت، دو شرط دیگر را هم  برای برخورداری از مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر تعیین کرده است که عبارتند از طرح موضوع و تأیید آن در “کمیته های راهبردی آموزش و توانمندسازی کارکنان” و شرکت در آزمون جامع و کسب نصاب ۶۰ در صد نیز می باشد.

براساس این گزارش و پیرو این شکایت، شعب دیوان عدالت اداری، آراء متفاوتی را صادر کردند که هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ ۱۳۹۶/۱۲/۸ با صدور رأی وحدت رویه  مقرر کرد، افرادی که واجد شرایط بخشنامه شماره ۱۰۵/۲۲۵۵۴ مورخ ۱۳۸۰/۱۲/۲۸ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستند و دوره های خود را پیش از صدور بخشنامه های سال ۱۳۹۰ به پایان رسانده اند، باید از مزایای این بخشنامه که احتساب مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر در حکم کارگزینی است بهره مند شوند.