نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات ستانی از مسکن مهری‌ها بجز هزینه نقل و انتقالات جرم است

0 1,287

حسابداراپ

یک مقام مسئول گفت: متقاضیان مسکن مهر تنها مکلف به پرداخت مالیات نقل و انتقالات هستند و مالیات ستانی بجز این مورد، جرم شناخته می شود.


نادر جنتی معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور در گفت‌وگو خبرنگار اقتصاد و انرژی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، درمورد مالیات دهی متقاضیان مسکن مهر اظهار کرد: در گذشته برای مسکن مهری ها برگه تشخیص صادر می شد و مالیات آنها همانند پیمان کاران مورد محاسبه قرار می گرفت. برای مثال پیمانکاران مطابق قرارداد آنها سودی عایدشان می شد که باید ۲۵ درصد آن را بابت مالیات خود در نظر می‌گرفتند و چنین سازوکاری هم برای مسکن مهری ها با توجه به درآمد آنها در نظر گرفته شده بود.

پندار سیستم

جنتی ادامه داد: روال مالیات دهی مسکن مهری‌ها در چند سال گذشته مورد بازبینی قرار گرفت و مطابق مصوبات دولت، اگر ساکنان این منازل دارای تفاهم نامه های یک جانبه و یا چند جانبه باشند، حداکثر هر واحد آپارتمان موظف به پرداخت  ۳۰۰ هزار تومان مالیات نقل و انتقالات است.

وی اضافه کرد: متقاضیان مسکن مهر تنها مکلف به پرداخت مالیات نقل و انتقالات هستند و مالیات ستانی بجز این مورد، جرم شناخته می شود.

به گفته وی؛ در صورت مشاهده تخلف های مالیاتی، ساکنان این منازل دولتی می توانند به هیأت حل اختلاف مالیاتی شکایت کنند.

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: هیأت حل اختلاف مالیاتی به شکایات افراد رسیدگی می کند و در نهایت آرای هیات‌های حل اختلاف مالیاتی بدوی، قطعی و لازم‌الاجرا است. در صورتیکه رای صادره هیأت بدوی از سوی یکی از طرفین مورد اعتراض تجدیدنظر خواهی قرار گرفته باشدریال در مرحله تجدید نظر فقط به ادعای آن طرف رسیدگی و رای صادر خواهد شد.

این مالیات گیری ها در حالی است که حسن محتشم عضو هیأت مدیره انجمن انبوه‌سازان مسکن چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ما گفته بود: طبق قانون متقاضیان مسکن مهر از پرداخت مالیات مستقیم معاف هستند، اما مشاهده شده در برخی مناطق از واحدهای مسکن مهر مالیات دریافت شده است. دولت باید قانون را به طورکامل اجرایی کند، زیرا رعایت نکردن قوانین در برخی از ادارات یک مانع بزرگ برای ورود انبوه‌سازان به شمار می‌رود.



 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.