نرم افزارحسابداری صدگان

تضعیف ارز با ممنوعیت ثبت سفارش دلار آمریکا

0 710

حسابداراپ

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: اقدام بانک مرکزی در ممنوعیت استفاده از دلار آمریکا در ثبت سفارش در واقع در راستای تضعیف این ارز در کشور است.

پندار سیستم


به گزارش ایبِنا، سیدحسن حسینی شاهرودی، با اشاره به ابلاغیه بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت دلار آمریکا در ثبت سفارش، اظهار داشت: این حرکت بانک مرکزی در جهت کنترل بازار ارز به  خصوص دلار است که  اخیرا افزایش بی رویه داشته است، جز این موضوع ممنوعیت دلار در ثبت سفارش توجیه دیگری ندارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته  اقدام بانک مرکزی باید مبتنی بر برنامه مدون باشد تا برای تجار و واردکنندگان مشکلی به وجود نیاورد با این حال تصمیم بانک مرکزی برای ممنوعیت دلار آمریکا در ثبت سفارش حرکت مثبت و رو به جلو برای تضعیف این ارز در داخل کشور و جایگزینی ارز کشورهای دیگر است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس دهم شورای اسلامی درادامه گفتگو با خانه ملت، بیان داشت: این اقدام می تواند فرصت جایگزینی ارز کشورهایی که با آنها بیشترین مبادلات را داریم فراهم کند به طور مثال می توان با کشورهای چین، ترکیه، روسیه، هند و کشورهای دیگر که آمادگی معامله با ارز خود را دارند، تجارت کرد.

وی تاکید کرد: با این حال باید بانک مرکزی و دولت برای جایگزینی دلار در مبادلات ارزی از تجار حمایت و تسهیلاتی برای آنها در نظر بگیرد تا مشکلات پر پیچ و خم مبادلات پولی و بانکی پیش روی واردکنندگان قرار نگیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: از سوی دیگر انتظار می رود که بانک مرکزی راه کارهای لازم برای خروج از بن بست های احتمالی در راستای ممنوعیت دلار آمریکا از ثبت سفارش را پیش بینی و به کار گیرد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.