- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده خاتمه یافت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از پایان مراحل بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده [1] در این کمیسیون خبر داد.


به گزارش خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از پایان یافتن بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، در صورت تصویب در مجلس، قانون مهمی است که مراحل آن در کمیسیون اقتصادی مجلس پایان یافته است.

نماینده مردم شبستر در مجلس با بیان اینکه لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده پس از رفع ابهامات شورای نگهبان نسبت به لایحه بودجه ۹۷ و تصویب آن در پارلمان، در خانه ملت بررسی می‌شود، اظهارداشت: در مواد ۱۳ و ۱۴ لایحه مالیات بر ارزش افزوده که در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب شده، تعدادی از کالاها از شمول پرداخت مالیات معاف شده‌اند و در برخی مواد نیز پرداخت‌های مالیات‌ها اصلاح شده است.

آقاپور اضافه کرد: با توجه به مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس پیرامون لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، عملا می‌توان گفت که دو سوم لایحه‌ای که دولت به مجلس ارسال کرده بود، در کمیسیون اقتصادی، تصویب شده که می‌تواند قابلیت اجرا نیز داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برخی مزایای لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: براساس این لایحه، به بخش تولید نیز کمک شده و موانع لازم از سر راه تولیدکنندگان برداشته شده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: قانون اخذ مالیات در کشور، طی سال‌های اخیر، به‌خصوص بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵، باعت رشد اقتصادی نشده است و تشکیکاتی در کُد اقتصادی تولیدکنندگان ایجاد کرده است؛ در واقع با اصلاحاتی که در این لایحه انجام شده، پس از تصویب، کمک می‌کند که روش‌های اخذ مالیات از تولیدکنندگان ساماندهی شود.