نرم افزارحسابداری صدگان

۹۰ درصد قراردادهای شغلی موقت است

1 792

حسابداراپ

احمد مشیریان صبح پنجشنبه در دیدار با استاندار سمنان ضمن بیان اینکه وزارت کار ایجاد اشتغال پایدار را در بخش‌های مختلف صنعت و معدن دنبال می‌کند، ابراز داشت: برای کاهش دغدغه قشر کارگر در کشور باید بدانیم که به منظور ایجاد اشتغال پایدار در وهله نخست نیازمند تضمین امنیت سرمایه‌گذار هستیم.

پندار سیستم

معاون وزیر کار با بیان اینکه در شرایط فعلی ۹۰ درصد قراردادهای شغلی موقتی است، گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار باید در وهله نخست امنیت سرمایه گذار در کشور تضمین شود.

به گزارش مهر، احمد مشیریان صبح پنجشنبه در دیدار با استاندار سمنان ضمن بیان اینکه وزارت کار ایجاد اشتغال پایدار را در بخش‌های مختلف صنعت و معدن دنبال می‌کند، ابراز داشت: برای کاهش دغدغه قشر کارگر در کشور باید بدانیم که به منظور ایجاد اشتغال پایدار در وهله نخست نیازمند تضمین امنیت سرمایه‌گذار هستیم.

وی بابیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد قراردادهای شغلی موقتی است، افزود: این رویه طی سال های اولیه انقلاب ۸۵ درصد قراردادهای دائمی را شامل می‌شد که هیچ کدام از آن‌ها نتوانست در ایجاد اشتغال پایدار موثر باشد چراکه از بین رفتن شغل، فقدان انتخاب از سوی کارفرما و کارگر را به دنبال داشت.

معاون وزیر کار با بیان اینکه رفع مشکل بیکاری و افزایش اشتغال به‌تنهایی در توان یک‌نهاد نیست، ابراز داشت: برای رفع این مشکل نیازمند مشارکت همه بخش‌ها هستیم که در این بین به منظور کاهش آمار بیکاری ضمن حمایت از بخش خصوصی باید سایر وزرات خانه‌ها نیز در انعقاد تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری پیش قدم شوند.

مشیریان بابیان اینکه رفع مشکلات کارگران بخش معادن در اولویت کاری مدیران این مجموعه است، تصریح کرد: باید در نظر داشت که حق اعتراض به‌تنهایی راهگشا نیست و برای حل این مشکل باید نمایندگان استان ها در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی مشارکت فعال‌تری داشته باشند تا بتوانند در چهارچوب‌های قانونی حق خود را مطالبه کنند.

وی بابیان اینکه گاهی در طرح‌های اشتغال‌زایی نواقصی وجود دارد که باید با همفکری و تعامل به حل آن ها کمک کرد، افزود: گاهی برخی طرح‌ها به‌درستی اجرا نمی‌شود و نباید این اقدام را به گردن نهاد خاص انداخت و مردم را از دستاوردهای نظام مایوس کرد بلکه امروز باز شدن این گره تنها با وحدت و همدلی و همفکری عملیاتی خواهد شد.

به گفته مسئولان، استان سمنان رتبه دوم را از نظر نرخ آمار بیکاری در کشور دارد.



محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. فریده می گوید

    باسلام.تشکر ازشما منتقد عزیز..من تمام موارد اعلامی ازطرف ایشان راتایید میکنم…بالاخره فردی یافت شد که درد ماراهم درک نمود…باارزوی توفیق وتندرستی برای شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.