نرم افزارحسابداری صدگان

کسبه کارتخوان‌هایشان را جمع می‌کنند

0 749

حسابداراپ

تمامی این اصناف در تمام این سال‌ها تلاش کردند که با ایجاد یک اعتماد دو طرفه، مبادلات را از طریق درگاه‌های بانکی و دستگاه‌های کارت‌خوان انجام دهند اما حالا تصمیم جدید بانک مرکزی باعث می‌شود که کسبه کم کم کارتخوان‌هایشان را جمع کنند چرا که کسبه نمی‌توانند ۲۴ ساعت برای دریافت وجوه خود صبر کنند.


درستی مخالفت ۱۰۰ درصدی اصناف با این تصمیم را مطرح کرده و گفت هرچه سریع‌ترباید این بخشنامه و این تصمیم اصلاح شود چرا که کسبه نمی توانند با این مصوبه کنار بیایند.

به گزارش پول نیوز، ابراهیم درستی نایب رییس اتاق اصناف تهران در اعتراض به تصمیم جدید بانک مرکزی به پول نیوز گفت: بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور داریم. تمامی این اصناف در تمام این سال‌ها تلاش کردند که با ایجاد یک اعتماد دو طرفه، مبادلات را از طریق درگاه‌های بانکی و دستگاه‌های کارت‌خوان انجام دهند اما حالا تصمیم جدید بانک مرکزی باعث می‌شود که کسبه کم کم کارتخوان‌هایشان را جمع کنند چرا که کسبه نمی‌توانند ۲۴ ساعت برای دریافت وجوه خود صبر کنند. کسبه برای صبح فردای خود تعهدات بانکی و چک و … دارند.

پندار سیستم

او وعده ایجاد امنیت بانک مرکزی با این اقدام را وعده پوچی دانسته و توضیح داد: چه فرقی دارد که یک ساعت از کارت کشیدن فردی در مغازه‌ای بگذرد یا یک روز؟ فقط دود این اختلاف زمانی در چشم اصناف و کسبه می‌رود.

درستی مخالفت ۱۰۰ درصدی اصناف با این تصمیم را مطرح کرده و گفت هرچه سریع‌ترباید این بخشنامه و این تصمیم اصلاح شود چرا که کسبه نمی توانند با این مصوبه کنار بیایند.

گفتنی است بانک مرکزی در هفته گذشته بخشنامه‌ی تازه‌ای صادر کرد. بر اساس این بخشنامه قرار شد که وجوهی که خریداران از دستگاه‌های کارت‌خوان پرداخت می‌کنند ۲۴ ساعت بعد به حساب فروشنده واریز شود و این در حالی است که پیش از این مدت زمانی بین یک ساعت تا ۱۲ ساعت بود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.