- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

کاهش شعب سیستم بانکی با ورود فین تک‌ها

طراح اکوسیستم فین تک در سازمان همکاری اقتصاد دیجیتال مالزی می گوید در صورت ورود تکنولوژی و فین تک ها به حوزه تعامل با مشتریان، از هزینه ها و تعداد شعب بانک ها به شدت کاسته خواهد شد.


«جینا هوی چینگ» طراح اکوسیستم فین تک در سازمان همکاری اقتصاد دیجیتال مالزی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا درباره نحوه کمک فین تک ها به کاهش هزینه بانک ها و افزایش درآمد آنها گفت: بانک ها در دو حوزه شعب و دستگاه های خودپرداز (ATM) و فضایی که آنها باید با هم انطباق داشته باشند، هزینه می کنند.

وی با بیان اینکه فین تک ها از راه حل های مشخصی برای کاهش هزینه بانک ها استفاده می کنند، اظهارداشت: فین تک ها باید به طور مشخص بدانند که بانک ها در چه حوزه ای می خواهند هزینه های خود را کاهش دهند؛ به عنوان نمونه در مالزی بیشتر بانک ها ترجیح دادند تا از تعداد شعب خود برای کاهش هزینه ها بکاهند.

طراح اکو سیستم فین تک در سازمان همکاری اقتصاد دیجیتال مالزی تصریح کرد: هر شعبه بانک به طور مجزا هزینه های هنگفتی از جمله برای حقوق کارکنان، اجاره یا سرمایه خریداری ملک، آب و برق و … به بانک ها تحمیل می کند.

هوی چینگ ادامه داد: در صورتی که بانک ها تصمیم به کاهش تعداد شعب خود بگیرند، استارتآپ ها می توانند برای ارائه خدمات در حوزه های مختلف از جمله در زمینه طراحی کیف های پول الکترونیک، تعامل با مشتریان و … به آنها کمک کنند.

وی با بیان اینکه شعبه بانک در حقیقت مکانی برای تعامل با مشتریان است، افزود: اگر تکنولوژی و فین تک ها وارد حوزه تعامل با مشتریان شوند، شاید بانک ها به این نتیجه برسند که دیگر نیازی به شعبه ندارند و از این راه هزینه های خود را تا حد زیادی کاهش دهند؛ هرچند که این راه، آسانترین راه است.

طراح اکو سیستم فین تک در سازمان همکاری اقتصاد دیجیتال مالزی خاطرنشان کرد: اگر بانک ها به فین تک ها اعتماد کنند، از نظر درون سازمانی هزینه های آنها تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.