- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی

رییس اداره حسابرسی شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به این که با هدف شفاف‌سازی مسایل مالی دولت، نظام حسابداری تعهدی در حال اجراست، گفت: از ابتدای سال آینده ماموریت‌های جدیدی برای پیاده سازی این نظام تعریف و ابلاغ می‌شود.


به گزارش ایسنا، حسین کاظم پور در همایش آموزشی «حسابداری تعهدی، صورت‌های مالی  و بدهی‌ها و مطالبات دولت» در یزد  بر آمادگی دستگاه‌های اجرای در این زمینه تاکید کرد و گفت: اجرای صحیح این نظام در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار می‌گیرد .

وی تسویه اقلام سنواتی دستگاه‌های اجرایی و بررسی آن را از دیگر مسایل مهم برای پیاده‌سازی نظام حسابداری تعهدی عنوان کرد و با بیان این که توجه به این موضوع هم در ارزیابی سالانه دستگاه‌ها مهم است، افزود: برای اجرای بهتر نظام حسابداری تعهدی باید ضعف‌ها، ابهامات و مشکلات موجود برطرف شود و در این زمینه آموزش از ضروری‌ترین نیازهاست.

وی ارائه تصویر شفاف از وضعیت و عملکرد مالی دولت را از اهداف اجرای نظام حسابداری تعهدی برشمرد و گفت: با اجرای این نظام تمام دارایی‌ها و بدهی‌ها  و هزینه‌های دولت به صورت شفاف در صورت وضعیت مالی ارائه می‌شود.

کاظم پور از ارائه لایحه حذف دوره متمم بودجه  از سوی دولت به مجلس خبر داد و گفت: در صورت تصویب این لایحه گردش مالی دولت و به تبع آن گزارشگری مالی دولت روان‌تر خواهد شد .

وی با بیان این که قانون بودجه سالانه ابلاغ می‌شود، بر آشنایی کامل ذیحسابان و مدیران مالی با این قانون و همچنین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی تاکید کرد .