- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

حذف کاغذ از نظام مالیاتی بزودی

رییس کل سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه در حال حاضر تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی از اولویت‌های کلیدی سازمان به شمار می‌رود، گفت: قابلیت حذف کاغذ را از سیستم اداری داریم و این کار بزودی انجام می‌شود.


 سیدکامل تقوی‌نژاد در بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی با بیان اینکه در حال حاضر تکمیل نظام اطلاعات مالیاتی از اولویت های کلیدی سازمان به شمار می رود، گفت: طرح جامع مالیاتی ۳۲ پروژه دارد که همگی اجرایی شده و مهم ترین و اصلی ترین پروژه این طرح نرم افزار یکپارچه مالیاتی است که این نرم افزار نهایی شده و در ادارات مالیاتی در حال اجرا است.

معاون وزیر اقتصاد اظهارداشت: اگر بخواهیم بین تحقق درآمدهای مالیاتی و عدم فشار به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی یکی را انتخاب کنیم، با توجه به شرایط اقتصادی و سیاست های حمایتی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، انتخاب نظام مالیاتی قطعا عدم فشار به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی است.

تقوی‌نژاد همچنین در خصوص الکترونیکی شدن سیستم مالیاتی گفت: در حال حاضر فرآیند ثبت نام و ارائه اظهارنامه مودیان به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی و بالغ بر ۹۹ درصد اظهارنامه‌ها نیز به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود؛ همچنین اکنون قابلیت حذف کاغذ را از سیستم اداری داریم و این کار به زودی انجام خواهد شد که در صورت عملیاتی شدن، تحول بزرگی در نظام مالیاتی رخ خواهد داد.