نرم افزارحسابداری صدگان

«بیت کوین» فرو ریخت

0 771

حسابداراپ

قیمت بیت کوین با ۳۰ درصد کاهش در هفته جاری میلادی، بزرگترین ضرر هفتگی خود از سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد را به نمایش گذاشت.


به گزارش تسنیم، قیمت بیت کوین در روز جمعه با ۹ درصد کاهش روبرو شد و در مجموع هر واحد بیت کوین در هفته جاری میلادی بیش از ۳۰ درصد ارزش خود را از دست داده که بدترین عملکرد هفتگی این ارز رمزنگار محبوب جهان از آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی به بعد محسوب می شود.

قیمت هر واحد بیت کوین در صرافی «بیت استمپ» لوکزامبورگ به ۸ هزار و ۱۵۵ دلار سقوط کرد؛ ضمن اینکه بر اساس داده های «کوین مارکت کپ» سایر ارزهای رمزنگار هم طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داده اند.

همچنین سفت و سخت شدن قوانین نسبت به سکه های دیجیتال باعث شده تا سرمایه گذاران به فروش این ارزهای رمزنگار در هفته جاری میلادی یورش بیاورند.

بر پایه این گزارش، قیمت هر واحد بیت کوین در مقایسه با بیشترین سیر صعودی خود که در ماه دسامبر سال گذشته میلادی با رسیدن به تقریبا ۲۰ هزار دلار در هر واحد ثبت شده بود، اکنون با بیش از ۱۰ هزار دلار کاهش، بیش از ۵۰ درصد ارزش خود را از دست داده است.


پندار سیستم

استفاده نیمی از مردم دنیا از بیت کوین تا ۵ سال دیگر!

به گفته ی جان مک آفی یکی از متخصصان نرم افزار های رایانه ای و از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال، علیرغم کاهش قیمت بیت کوین در هفته های اخیر، تا کمتر از ۵ سال دیگر استفاده از ارزهای مجازی یکی از مرسوم ترین شکل های پرداخت خواهد بود و در واقع این ارزها به عنوان ”پول” استفاده خواهد شد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، مک آفی در جریان کنفرانسی اقتصادی در رابطه با امنیت نرم افزارهای رایانه ای در این مورد اذعان کرده است که ” در پنج سال آینده به شما قول می دهم که بیش از نیمی از مردم دنیا از ارزهای مجازی استفاده خواهند کرد” و ” دلیل آنکه نیمی دیگر از مردم از ارزهای مجازی استفاده نخواهند کرد این است که احتمالا آن ها گوشی های هوشمند (اسمارت فون) ندارند یا به طور کلی دسترسی به اینترنت ندارند”. مک آفی اعتقاد دارد که قیمت هر بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۱ میلیون دلار خواهد بود!

لازم به ذکر است که کنفرانس نامبرده در شهر پوکت تایلند برگزار شده و بیش از ۱۰۰۰ نفر از ۵۰ کشور مختلف دنیا در آن شرکت کرده اند که در این میان نام ۱۰۰ شرکت روسی فعال در حوزه ی ”پیشنهاد اولیه ی پول دیجیتالی” به چشم می خورد. گفته می شود که شرکت کنندگان در این کنفرانس بین المللی برای افزایش سرمایه شرکت های تازه تاسیس خود در پی جذب سرمایه گذاری در بازار ارزهای مجازی بوده اند. برخی از شرکت هایی که در این کنفرانس در جستجوی جذب سرمایه در ارزهای دیجیتال بوده اند اقدام به ایجاد سایت های اینترنتی ای کرده اند که در آن با استفاده از فناوری سه بعدی علاقمندان می توانند از محصولات این شرکت ها اطلاعات کسب کنند.

این در حالی است که در جریان این کنفرانس اقتصادی، قیمت بیت کوین ۱۳،۵۰۰ دلار بود و در پایان این کنفرانس قیمت این ارز دیجیتال به ۱۰،۰۰۰ دلار کاهش یافت. بسیاری از شرکت کنندگان در این کنفرانس کاهش قیمت بیت کوین را نشانه ای بد ندانسته و آن را به فال نیک گرفته اند و در این خصوص با مک آفی هم عقیده بوده اند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.