نرم افزارحسابداری صدگان

افزایش ۱۵ تا ۱۸درصدی پایه حقوق کارگران

0 869

حسابداراپ

احمد مشیریان امروز در نشستی اظهار کرد: دولت هر سال دستمزد را عددی بیشتر از نرخ تورم تصویب کرده است، ولی مجلس پیشنهاد کرده برای گروه‌هایی با دریافتی کمتر، حداقل مزد ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش یابد و لذا ممکن است این مساله روی دستمزد سال ۱۳۹۷ کارگران تاثیر بگذارد.


معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بن خواربار کارگران امسال افزایش نمی‌یابد ولی دولت درصدد است به پیشنهاد مجلس پایه حقوق کارگران با دریافتی‌های پایین را بین ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، احمد مشیریان امروز در نشستی اظهار کرد: دولت هر سال دستمزد را عددی بیشتر از نرخ تورم تصویب کرده است، ولی مجلس پیشنهاد کرده برای گروه‌هایی با دریافتی کمتر، حداقل مزد ۱۵ تا ۱۸ درصد افزایش یابد و لذا ممکن است این مساله روی دستمزد سال ۱۳۹۷ کارگران تاثیر بگذارد.

پندار سیستم

وی افزود: از حالا نمی‌توانم رقم دستمزد را پیش بینی کنم، چون نظر دیگر شرکای اجتماعی هم مهم است ولی همه ساله دستمزد براساس نرخ تورم و سبد معیشت خانوار تعیین می‌شود.

مشیریان رقم خط معیشت را دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: مجلس درصدد تصویب طرحی است که به موجب آن حداقل دستمزدها برای سال آینده با نرخ بیشتری افزایش یابد.

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا بن خواربار کارگران امسال افزایش می‌یابد یا نه؟ اظهار کرد: رقم بن خواربار تغییری نمی‌کند و جزو مزایای جانبی مزد است. معتقدم هرچه بتوانیم پایه حقوق کارگران را بالا ببریم بهتر است و در آینده آنها تاثیرگذار است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.