- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

ارزش پول ملی چقدر کاهش یافته است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از کاهش ارزش پول ملی انتقاد کرد.

 شهاب نادری در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره روند صعودی قیمت دلار در روزهای گذشته گفت:متاسفانه در سال جاری ثبات نسبی ایجاد شده در بازار ارز در چندسال گذشته،با چالش روبرو شده  به نحوی که بازار با تلاطم شدیدی روبرو شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:مدیریت بازار ارز یکی از وظایف بانک مرکزی محسوب می شود بنابراین باید این بانک با بکارگیری سیاست های صحیح اقتصادی آرامش را به بازار ارز بازگرداند.

ارزش پول ملی در مدت چند ماه حدود ۲۵درصد کاهش یابد

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه ارزش پول ملی در مدت چند ماه حدود ۲۵درصد کاهش یابد غیرقابل قبول است چرا که فعالیت اقتصادی در صورت عدم ثبات در بازار ارز با مسئله روبرو می شود.

نادری تصریح کرد:در حالی قیمت دلار در مدت اخیر، با رشد بیش از ۲۰ درصدی روبرو شده که نرخ تورم رسمی کشور، تک رقمی اعلام می شود بنابراین باید این عدم تناسب مورد تامل کارشناسی قرار بگیرد.

قیمت دلار براساس مولفه های اقتصادی باید حدود ۴۰۰۰ تومان است

وی ادامه داد:قیمت دلار براساس مولفه های اقتصادی باید در محدوده قیمتی ۴۰۰۰ تومان باشد چرا که تقاضای غیرمتعارفی برای ارز در اقتصاد کشور وجود ندارد و اگر تعادل در عرضه و تقاضا با مشکل روبرو شده، این موضوع ناشی از فعالیت سوداگران است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:بانک مرکزی باید به تلاطم ارزی پایان دهد تا شرایط برای توسعه فعالیت های اقتصادی در کشور فراهم شود.