نرم افزارحسابداری صدگان

پایان رویای بیت کوین/ سقوط ۵۰ درصدی ارزش

0 757

حسابداراپ

قیمت بیت کوین در حالی که از ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون تقریبا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده؛ شماری از تحلیل گران اقتصادی پایان رویای این ارز مجازی محبوب را اعلام کردند.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از اسپوتنیک، قیمت بیت کوین در هفته جاری میلادی با کاهش چشمگیری روبرو شده و در روز سه شنبه به دنبال اعلام مقامات کره جنوبی مبنی بر سرکوب احتمالی آن، قیمت این ارز رمزنگا در صرافی «بیت استامپ» به ۱۰ هزار و ۲۰۰ دلار در هر واحد کاهش پیدا کرد؛ اگرچه قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت گذشته با کمی بهبود به ۱۱ هزار و ۶۰۰ دلار افزایش پیدا کرد؛ اما به نظر می رسد میل و اشتها بیت کوین برای افزایش و سیر صعودی در مقایسه با یک ماه پیش کور شده است.

اگر بخواهیم بیت کوین را با بیشترین قیمت آن که در آخرین ماه سال گذشته میلادی با رسیدن به ۲۰ هزار دلار در هر واحد، مقایسه کنیم تقریبا ۵۰ درصد ارزش خود را از دست داده است. باید در نظر داشت که فقدان نظارت دولت ها بر روی بیت کوین به عنوان نقطه ضعف اصلی این ارز رمزنگار تلقی می شود و به تازگی چین، کره جنوبی، هند و شمار دیگر از کشور رویکرد بسیار سختگیرانه ای را در ارتباط با بیت کوین در پیش گرفته اند.

به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی، شرایط فعلی بیت کوین به نقطه ای رسیده که با یک لمس آرام می توان همین رونق به دست آمده بیت کوین را از بین برد و شاید آن را به پایان رساند. به طور کلی با اطمینان می توان گفت که بیت کوین به شدت دچار نوسان شده و بر خلاف طلا که ارزش آن هزاران سال باقی می ماند، این ارز رمزنگار در حال حاضر فقط با خوش بینی حمایت می شود.

اکنون حتی بیت کوین به دلیل زمان پردازش آن که از ۸ دقیقه تا ۵۵ دقیقه در شب سال نو میلادی است، روش پرداخت مناسبی هم محسوب نمی شود. بر پایه این گزارش، این دیدگاه که بیت کوین دارای زمان پردازش بالا و سریعی است، در حال حاضر شکست خورده و نوسان بالای آن هم می تواند گویای از سکه افتادن بیت کوین باشد.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.