نرم افزارحسابداری صدگان

نشست هم‌اندیشی در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی برگزار شد

0 587

حسابداراپ

نشست هم‌اندیشی هیأت‌مدیره و کارگروه تخصصی مالیاتی جامعه با نمایندگان جامعه در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی برگزار شد.

پندار سیستم


نخستین نشست مشترک هیأت‌‎مدیره و اعضای کارگروه تخصصی مالیاتی جامعه حسابداران رسمی ایران و شماری از نمایندگان جامعه در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی بعدازظهر یکشنبه مورخ ۲۴ دی ماه ۱۳۹۶ در هتل مهرگان تهران برگزار شد.
?به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جامعه حسابداران رسمی ایران، در آغاز این نشست، مهدی بیرانوند عضو هیأت مدیره جامعه برخی وظایف و مسئولیت‌های قانونی و حرفه‌ای نمایندگان جامعه در هیأت های حل اختلاف مالیاتی مطالبی را برشمرد و ضمن تأکید بر رعایت رهنمود حرفه‌ای مصوب کارگروه مالیاتی، خواستار تعامل و ارتباط جامع‌تر نمایندگان جامعه در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی با جامعه و کارگروه تخصصی مالیاتی و همچنین تنظیم و ارسال گزارش فعالیت‌های سه ماهه در موعد مقرر به جامعه شدند. ایشان در ادامه بر ضرورت دقت در نگارش رأی توسط نمایندگان با درج دقیق مبانی قانونی رأی به ویژه در آرایی که به صورت اقلیت صادر می‌‌شود توضیحاتی به حاضرین ارائه کرد.
?در ادامه‌ی نشست اعضای کارگروه تخصصی مالیاتی و شماری از نمایندگان جامعه در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی برخی مسایل جاری هیأت‌های حل اختلاف را مورد اشاره قرار دادند و برمبنای آن پیشنهادهای زیر را ارائه کردند:
ـ مطالعه‌ی دقیق پرونده‌های مؤدیان قبل از صدور رأی.
– ایجاد هماهنگی لازم بین جامعه و سازمان امور مالیاتی به‌منظور اطلاع‌رسانی به موقع تاریخ و ساعت برگزاری جلسات هیأت‌ها.
– توزیع منطقی و منصفانه پرونده‌های مؤدیان بین اعضاء جامعه در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی.
– بررسی امکان ارائه مشاوره مالیاتی (به عنوان مشاور رسمی مالیاتی) و عضویت در هیأت‌های حل اختلاف به عنوان نمایندگان جامعه.
– ایجاد گروه تلگرامی نمایندگان جامعه به‌منظور برقراری مشاوره و ارتباط سریع با حفظ محرمانه بودن پرونده‌های در دست بررسی مؤدیان.
– معرفی نمایندگان جامعه حسابداران رسمی ایران به اتاق بازرگانی به منظور شرکت در جلسات هیأته‌ای حل اختلاف به عنوان نمایندگان اتاق.
– استفاده از ظرفیت کامل اعضای حسابداران رسمی و جامعه در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی از طریق تبلیغات مناسب.
– اجرای صحیح قوانین و آئین‌نامه موجود در هیأتهای حل اختلاف مالیاتی
– وجود برخی اشکالات در شیوه دادرسی مالیاتی
– تأکید بر رعایت قوانین و مقررات مربوطه
– تأکید بر تداوم جلسات با نمایندگان جامعه در هیأت‌های حل اختلاف مالیاتی به منظور بررسی مسائل و مشکلات.

?در پایان نشست، مهدی بیرانوند با تأکید بر این‌که هدف اصلی و مورد انتظار از نمایندگان جامعه رعایت حقوق قانونی مؤدیان و سازمان امور مالیاتی و حفظ منافع عمومی است، اشاره کرد که به منظور تحقق مطلوب این هدف تسلط «نمایندگان» بر «قوانین مالیاتی»، «بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های سازمان امور مالیاتی»، «آرای شورای‌عالی مالیاتی»، «آرای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری» و همچنین «استانداردهای حسابداری و حسابرسی» و سایر قوانین و مقررات مرتبط، ضروری است.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.