نرم افزارحسابداری صدگان

سوء استفاده از کارت های بازرگانی زمینه ساز مشکلات مالیاتی

0 601

حسابداراپ

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان مالیاتی گفت: از این پس ­­فقط­ ­­برای افرادی کارت بازرگانی صادر می شود که شرایط دریافت آن را داشته باشند.

پندار سیستم


به گزارش ایبِنا، حسین ریاحی با بیان اینکه متاسفانه امروز یکی از چالش های جدی ما در حوزه مالیاتی سوءاستفاده از کارت های بازرگانی است،  ادامه داد: گاهی کارت بازرگانی برای یک فرد روستایی که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارد صادر می‌شود و به این شکل در نظام مالیاتی مشکلاتی را به وجود می آورد و حقوق دولت و مردم از بین می‌رود.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان مالیاتی­ گفت: متاسفانه این نوع دریافت کارت بازرگانی باعث می شود ما نتوانیم به صورت عادلانه مالیات را وصول کنیم. ریاحی با اشاره به اینکه کارت های بازرگانی به موجب قوانین واردات و صادرات و آیین نامه های مربوطه قائم به شخص است­ افزود: به موجب این آیین نامه­ ­­افرادی­ که با داشتن شرایط، کارت بازرگانی را دریافت کردند حق واگذاری آن را به هر شکلی به فرد دیگری ندارند.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر افرادی با اجیر کردن افراد بی بضاعت برای آنها کارت بازرگانی گرفتند و با یک وکالت بلاعزل از این کارت های بازرگانی برای ورود کالا به کشور نهایت استفاده را می کنند.

ریاحی گفت: سازمان امور مالیاتی با توجه به اطلاعاتی که از گمرکات اتخاذ می کند مالیات را به­ نام مالک کارت صادر می کند­ و وقتی همکاران ما به صاحب­­کارت مراجعه می کنند با افرادی مواجه می شوند که اینها از نظر مالی در حد بسیار ضعیفی هستند و قادر به پرداخت مالیات خود نیستند.

وی افزود: با همکاری ها و هماهنگی هایی که با دستگاه قضایی و دستگاه نظارتی و انتظامی به عمل آمده این افراد در حال شناسایی هستند و دستگاه قضایی در حال برخورد با این سوءاستفاده کنندگان کارت های بازرگانی است.

مدیرکل دفتر حقوقی سازمان مالیاتی گفت: تعدادی از این افراد تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و اتاق های بازرگانی و صنعت و معدن و تجارت در استان ها قول همکاری‌های جدی در خصوص پایش این کارت های بازرگانی را دادند و این کارت ها باید فقط­­­ برای افرادی صادر شود که شرایط دریافت کارت های بازرگانی را داشته باشند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.