نرم افزارحسابداری صدگان

سقف معافیت مالیاتی و پاداش پایان خدمت ۲۶۰ میلیون تومانی کارمندان دولت در سال ۹۷

0 1,795

حسابداراپ

کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ سقف پاداش پایان خدمت کارمندان دولت را مشخص کرد.

پندار سیستم

 

جبار کوچکی‌نژاد در مورد پاداش پایان خدمت کارکنان دولتی گفت:‌ کمیسیون تلفیق مقرر کرد، پاداش پایان خدمت ۷ برابر حداقل حقوق تعیین‌شده از سوی دولت ضربدر ۳۰ سال خدمت شود که رقمی حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان می‌شود و بالاتر از آن مجاز نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مورد سقف مالیاتی نیز گفت: افرادی که تا دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ماهانه حقوق دریافت می‌کنند معاف از مالیات بوده و تا ۱۰ میلیون تومان حقوق مشمول ۱۰ درصد و از این میزان به بالاتر ۲۰ درصد مالیات می‌پردازند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: دولت موظف است سال ۹۷ دهک‌های پردرآمد را بر اساس حساب‌های بانکی شناسایی و آنها را حذف کند.
جبار کوچکی‌نژاد ، با اشاره به  مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: صبح امروز نمایندگان در مورد تبصره ۱۴ و یارانه اقشار مختلف بحث و بررسی کردند. بر این اساس مصوب شد، دولت می‌تواند ۳۷ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها درآمد کسب کند. همچنین موضوع افزایش قیمت حامل‌ها در تبصره ۱۸ حذف شده بود.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با بیان اینکه دولت معتقد است که دولت می‌خواهد حدود ۳۰ میلیون نفر از یارانه‌بگیران را حذف کند، تصریح کرد: نمایندگان به مجلس اجازه دادند تا یارانه دهک‌های پردرآمد را حذف کند، این حکم برای سال ۹۶ هم وجود دارد، همچنین مجوزی داده شده تا بتواند حساب دهک‌های پردرآمد را بررسی کند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: طبق متن این مصوبه دولت موظف است در سال ۹۷ دهک‌های پردرآمد را شناسایی و بر اساس دسترسی به حساب‌های بانکی حذف کند، آنهایی که یارانه‌شان حذف شده می‌توانند به وزارت کار مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید پردرآمدها را تعریف و در دستورالعمل اجرایی آن را تدوین و ابلاغ کند، گفت: همچنین روز گذشته مصوبه‌ای در مورد افزایش حقوق کارکنان دولت وجود داشت آنهایی که بالای ۵ میلیون حقوق دارند، از افزایش ۱۰ درصدی حقوق حذف می‌شوند و پایین‌تر از آن از ۱۰ تا ۱۸ درصد افزایش حقوق پیدا خواهند کرد، این افزایش یا محل منابع این افزایش از طریق حذف یارانه پردرآمدها خواهد بود.

کوچکی‌نژاد در مورد پاداش پایان خدمت کارکنان دولتی هم گفت:‌ کمیسیون تلفیق مقرر کرد، پاداش پایان خدمت ۷ برابر حداقل حقوق تعیین‌شده از سوی دولت ضربدر ۳۰ سال خدمت شود که رقمی حدود ۲۵۰ تا ۲۶۰ میلیون تومان می‌شود و بالاتر از آن مجاز نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه در مورد سقف مالیاتی نیز گفت: افرادی که تا دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ماهانه حقوق دریافت می‌کنند معاف از مالیات بوده و تا ۱۰ میلیون تومان حقوق مشمول ۱۰ درصد و از این میزان به بالاتر ۲۰ درصد مالیات می‌پردازند.

منبع: فارس


 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.