نرم افزارحسابداری صدگان

اطلاعیه در خصوص ورود اطلاعات سال ۱۳۹۶

0 1,160

حسابداراپ

وفق مفاد اصلاحی آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده (۱۶۹) ق.م.م مصوب ۳۱/۰۴/۱۳۹۴ به شماره ۹۰۸۱۰ مورخ ۱۱/۰۵/۱۳۹۶ که به تصویب مقام عالی وزارت امور اقتصادی و دارایی رسیده است، به منظور تسهیل در ارسال فهرست معاملات، تغییراتی به شرح مندرج در اصلاحی فوق در سامانه مربوط وجود آمده است.


براساس تغییرات به¬عمل آمده برخی از گزارش¬ها و اقلام اطلاعاتی قابلیت بروز رسانی و بهره¬برداری وفق تغییرات فوق را نداشته، لذا مستدعی است مؤدیان محترم مالیاتی با توجه به تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات تا پانزدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به منظور انجام دقیق و کامل تکالیف قانونی اقدامات مورد نیاز در خصوص ارسال فهرست معاملات به شرح ذیل به¬عمل آورند:
۱- اطلاعات ارسالی حق العملکاری، قراردادها و اجاره مربوط به شش ماه اول سال ۱۳۹۶ با توجه به عدم تطابق با ساختار جدید مورد نظر سازمان امور مالیاتی کشور، قابلیت بروز رسانی نداشته و کلیه مؤدیان محترم مالیاتی می¬بایست اطلاعاتی را که از طریق گزارش¬های مذکور ارسال نموده¬اند، مجدداً در جداول سامانه درج و ارسال نمایند.
۲- با توجه به حذف کلی سرفصل گزارش های حمل و نقل بار، حمل و نقل مسافر و بیمه، می¬بایست اطلاعات مربوط به مؤدیان اصلی طرف معامله خود را از طریق گزارش¬های خرید و فروش و مطابق با ساختار مذکور مجدداً درج و ارسال نمایند.
۳- تمامی اطلاعات ارسالی در گزارش¬های صادرات و واردات مربوط به سال ۱۳۹۶ تبدیل به ثبت اولیه شده است که علت آن اضافه شدن دو قلم اطلاعاتی (فیلد) شامل مبلغ مطابق دفاتر و مبلغ مطابق پروانه در بخش صادرات و واردات می¬باشد و مبالغ اعلام شده در گزارش¬های ارسالی به صورت پیش¬فرض در قلم اطلاعاتی (فیلد) “مبلغ مطابق دفاتر” در جداول نسخه بروز رسانی شده قرار گرفته است. لذا ضروری است مؤدیان گرامی نسبت به بررسی، اصلاح و تکمیل اطلاعات مبالغ مذکور حسب مورد اقدام و ثبت نهایی را انجام دهند.
لازم به ذکر است گزارش های ارسالی مربوط به صادرات برگشتی و یا واردات برگشتی در نسخه بروز¬رسانی شده حذف شده و در صورت وجود چنین اطلاعاتی ضروری است نسبت به ارسال مجدد در جدول مربوطه اقدام شود. بدیهی است اطلاعات صادرات برگشتی در گزارش واردات و اطلاعات واردات برگشتی در گزارش صادرات ارسال و موضوع برگشتی نیز در فیلد توضیحات بایستی وارد شود.

پندار سیستم


سازمان امورمالیاتی



 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.