- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اجرای حسابداری تعهدی؛ گامی در جهت شفاف‌سازی اطلاعات مالی

معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور از تهیه صورت حساب عملکرد بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور توسط اداره کل هماهنگی و تلفیق حساب ها و روش های حسابداری و ارسال آن به هیات دولت خبر داد.


به گزارش اقتصاد آنلاین، سید رحمت الله اکرمی،  با اعلام این خبر اظهار داشت: صورت حساب عملکرد بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور با وجود تمدید دو ماهه مهلت صورت حساب دریافت و پرداخت نهایی دستگاه های اجرایی کشور، با تلاش های شبانه روزی زودتر از موعد مقرر قانونی و صرفا با استفاده از سامانه نظارت آنی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور (سناما) مطابق عناوین و تقسیمات مندرج در قوانین بودجه سنوات مذکور تهیه و تنظیم شده است.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای حسابداری تعهدی در سطح دولت از ابتدای سال ۱۳۹۴، اصلاحاتی بنیادین در نظام مالی و محاسباتی کشور آغاز شده که هدف آن اجرای بند (۹) سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، اعتلای نظام مدیریت مالی  دولت و زمینه سازی برای استقرار نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد است.

اکرمی تصریح کرد: با تکمیل اجرای حسابداری تعهدی طی سنوات آینده و تهیه صورت های مالی دولت، اطلاعات شفاف تری برای تصمیم گیری های زیربنایی کشور به ویژه در ارتباط با دارایی ها، بدهی ها و ارزش خالص دولت ارائه خواهد شد.