نرم افزارحسابداری صدگان

پشیمانی بانک مرکزی انگلیس از انتشار پول دیجیتال

0 924

حسابداراپ

در حالیکه چند روز پیش بانک انگلیس اعلام کرده بود که تا یکسال آینده ارز رمزنگار متصل به پوند را معرفی خواهد کرد، در تازه ترین موضع گیری خود اعلام کرد که در حال حاضر برنامه ای در این راستا ندارد.

پندار سیستم


به گزارش خبرنگار ایبِنا به نقل از کوین دسک، بانک مرکزی انگلیس رسما اعلام کرد که در حال حاضر برنامه ای برای انتشار ارز دیجیتالی خود در بحبوحه نگرانی های این بانک در ارتباط با تاثیر آن بر روی سیستم مالی خود ندارد.

در همین حال بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که در حال حاضر عرضه ارز رمزنگار متصل به پوند را در دستور کار ندارد؛ اما تحقیقات خود را در این خصوص ادامه خواهد داد.

این اظهارات بانک مرکزی انگلیس درست چند روز بعداز اینکه این بانک اعلام کرده بود که یکی از واحدهای تحقیق آن در حال بررسی برای معرفی نوعی ارز رمزنگار متصل به پوند است، به میان می آید. بانک انگلیس اعلام کرد که یکی از دلایل انصراف عرضه پول دیجیتال از سوی بانک انگلیس به نگرانی این بانک در مورد توقف احتمالی استفاده مردم از حساب ها در بانک های بازرگانی و سرازیر شدن آنها به سیستم پرداخت دیجیتال بانک انگلیس برای انجام تراکنش و خرید کالا است.

بانک انگلیس اعلام کرد که هجوم سیل مردم به ارز رمزنگار بانک انگلیس می تواند منجر به تمام شدن پول نقد بانک های بازرگانی برای قرض دادن شود که در نهایت ممکن است که یک اختلال و نابسامانی در اقتصاد بریتانیا پدیدار شود.

همچنین بانک انگلیس به این نکته اشاره کرد که تقاضا برای پول کاغذی، «کشش دار» است و می توان آن را بوسیله تغییرات در نرخ بهره کنترل کرد؛ اما این مسئله در مورد ارزهای دیجیتال که آیا می توانند دارای تداوم رشد باشند، در هاله ای از ابهام قرار دارد و این موضوع در نهایت قدرت این ارزها را برای بکارگیری نرخ های بهره بمنظور مدیریت ثبات مالی تضعیف می کند.

پیش از این واحد تحقیقات بانک انگلیس اعلام کرده بود که انتظار می رود ارز رمزنگار متصل به پوند تا یکسال آینده عرضه شود.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.