نرم افزارحسابداری صدگان

قانون مالیات بر ارزش افزوده حذف شد

0 704

حسابداراپ

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده حذف شد.


به گزارش ایسنا، هادی قوامی در جلسه شورای برنامه ریزی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه عمر این قانون به پایان رسیده است، افزود: قرار بر این بود تا این قانون به صورت آزمایشی برای مدت پنج سال اجرایی شود که این امر انجام شده و هم اکنون حذف شده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که اصلاحات لازم برای این قانون صورت نگیرد، قانون مالیات بر ارزش افزوده اجرایی نمی‌شود.

قوامی اظهار کرد: تولید کننده علاوه بر اینکه باید مالیات خود را پرداخت می‌کرد، مالیات بر ارزش افزوده نیز بر گردن آنها افتاده بود که باید آن را نیز به سازمان امور مالیاتی پرداخت می‌کرد.

وی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده بر دوش تولیدکنندگان و پیمانکاران افتاده بود و این امر آنها را ضعیف کرده بود و از سوی دیگر موجب شده بود تا فضای کسب و کار در استان ضعیفی همچون خراسان شمالی، ضعیف شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس تاکید کرد: از سوی دیگر جرائم مالیات بر ارزش افزوده بسیار بالا بود و حتی تا سه برابر هم باید پرداخت می‌شد.

پندار سیستم

وی خاطرنشان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده برای دولت درآمد کسب کرده است اما بر روی فضای کسب و کار تاثیر نامطلوبی گذاشته است.

قوامی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به اشتغال توجه ویژه شود، گفت: باید در استان‌ها به این موضوع توجه ویژه‌ای شود تا پروژه‌ای اجرایی شود که بتواند اشتغال بیشتری را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت تولیدی لوله گستر اسفراین در سال گذشته و امسال حتی یک قرارداد کاری نداشته است، افزود: سپس مشاهده می‌کنیم که وزارت نفت، لوله‌های مورد نیاز خود را از چین وارد کرده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس ادامه داد: اگر دو مجتمع صنعتی بزرگ اسفراین قرارداد کاری دریافت کنند، سالانه از آنها حدود ۴۰ میلیارد تومان مالیات دریافت می‌شود که آن درآمد برای دولت کسب می‌شود و سود آن به مردم خراسان شمالی خواهد رسید این درحالی است که با وارد کردن لوله از چین، پول نقد در جیب چینی‌ها می‌رود.

وی تصریح کرد: اخیرا با شرکت لوله گستر اسفراین قرارداد تولید ۷۵۰۰ تن محصول منعقد شده است.

قوامی همچنین با اشاره به اینکه بخش معدن نیز دارای ویژگی کار طلب بودن و ارزش افزوده است، گفت: در حال حاضر بخش معدن استان در حاشیه قرار گرفته است.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.