- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

چالش سنا برای تصویب طرح مالیاتی، قیمت طلا را افزایش داد

قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز جمعه در بازارهای جهانی با افزایش نسبی روبرو شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، عدم موفقیت سنا در تصویب قانون جدید مالیاتی موجب شده است تا ارزش دلار آمریکا با کاهش روبرو شده و این مساله افزایش قیمت جهانی طلا را در پی داشته باشد.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در مبادلات روز پنجشنبه به پایین ترین سطح خود در ۴ هفته اخیر رسیده بود. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱ درصد افزایش به بیش از ۱۲۷۵ دلار رسیده است.

روز گذشته قیمت طلا با ۰.۷ درصد کاهش به کمتر از ۱۲۷۰ دلار رسیده که این پایین ترین قیمت طلا از ۶ نوامبر به شمار می رود. قیمت طلا در هفته جاری با افت یک درصدی روبرو شده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی با افت ۰.۱ درصدی همراه شده است.

روند تصویب طرح مالیاتی دولت آمریکا در سنا متوقف شده و این مساله سناتورها را مجبور کرده است تا اصلاحات جدیدی را در طرح پیشنهادی اعمال کنند.

تازه ترین آمارهای رسمی نشان می دهد که هزینه های مصرف کننده در اقتصاد آمریکا طی ماه اکتبر با کاهش روبرو شده است. وقوع طوفان های سهمگین طی ماه های گذشته تاثیر زیادی بر کاهش هزینه های مصرف کننده داشته است.

تنش ها بر سر بحران شبه جزیره کره همچنان ادامه دارد. رسانه رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی یک روز قبل از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک اخیر به مهندسان این کشور دستور داده که “با شهامت” این موشک را پرتاب کنند.

کره شمالی اعلام کرده است که موشک بالستیک جدید با یک موتور جدید که به تازگی تولید و توسعه یافته است، شلیک شده و کلاهک این موشک قابلیت مقاومت در برابر فشار برای ورود مجدد به جو زمین را دارد.

آمریکا از چین خواسته است تا عرضه نفت به کره شمالی را متوقف کند.

کمیته بانکی سنای آمریکا قرار است سه شنبه آینده درباره نامزدی جروم پاول برای ریاست فدرال رزرو رای گیری کند.

شاخص سهام در بازارهای آسیایی در آغاز مبادلات جمعه با افزایش روبرو شده است. میزان فروش سکه های طلا و نقره در آمریکا طی ماه نوامبر نسبت به سال قبل با کاهش روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در ساعات آینده تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا چین آلمان و منطقه یورو قرار خواهد داشت.