نرم افزارحسابداری صدگان

مباحث مالیاتی و معافیت مالیات حقوق در بودجه پیشنهادی دولت

0 969

حسابداراپ

بر اساس تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور درآمدسالانه تا سقف ۲۴۰ میلیون ریال در سال آینده معاف از مالیات خواهد بود.


 در تبصره ۶- الف- آمده است: سقف معافیت مالیاتی ماده (۸۴ ) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۴/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۷ ،مبلغ دویست و چهل میلیون (۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌گردد.

نرخ مالیات مذکور بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی مازاد بر مبلغ مذکور تا پنج برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد (۱۰ )%و به نسبت مازاد آن بیست درصد(۲۰ )%است.

پندار سیستم

 میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضـوع مواد (۵۷ (و (۱۰۱ (قانون مالیاتهای مستقیم مبلغ یکصد و هشتاد میلیون (۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌گردد.

۱۲ ب- مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷/۲/۱۳۸۷ و اصلاحات بعدی آن تا زمان تصویب قانون جدید در سال ۱۳۹۷ تمدید می‌شود.


ميزان عيدى كاركنان دولت در سال ٩٧

از سال ۱۳۹۰ تاکنون میزان عیدی‌های پرداخت شده به این ترتیب بوده که در این سال حدود ۳۵۰ هزار تومان، ۱۳۹۱حدود ۴۰۲ هزار تومان، ۱۳۹۲ حدود ۵۰۳ هزار تومان، ۶۰۳ هزار تومان برای سال ۱۳۹۳، برای ۱۳۹۴ تا ۶۸۸ هزار تومان و سال ۱۳۹۵ حدود ۷۷۰ هزار تومان بوده است. همچنین پیش‌بینی برای سال جاری رقمی نزدیک به ۸۵۰ هزار تومان است.

 در تدوین لایحه بودجه۹۷ دستگاه‌های ملی و استانی مکلف شدند تا در تعیین هزینه‌های پرداختی برای عیدی کارکنان در سال آینده مبلغی حدود ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ تومان را در نظر بگیرند.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.