- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

قیمت بیت‌کوین در ایران ۴۵ میلیون تومان!

قیمت بیت کوین با یک جهش از مرز ۱۰ هزار دلار گذشت و در ایران قیمت این ارز دیجیتال از ۴۵ میلیون تومان عبور کرد.

به گزارش ایلنا، قیمت بیت کوین به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده مطرح و رایج در دنیا در چند روز اخیر روند صعودی داشته است و روز گذشته با یک جهش از حدود ۹۶۰۰ دلار به ۱۰۳۶۹ دلار افزایش یافت. همچنین قیمت این ارز دیجیتال نیز با توجه به رقم اعلام شده از سوی صرافی‌های آنلاین بیت کوین در ایران از ۴۲ میلیون و ۵۴۳ هزار تومان به ۴۵ میلیون و ۶۱۴ هزار تومان افزایش یافته است.

یک فعال در حوزه ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده از جمله بیت کوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: سرمایه گذاری در بیت کوین یک ریسک است؛ آنهم برای ایرانی‌ها که همیشه به سرمایه گذاری‌های کلان و سودآور مانند سرمایه‌گذاری در بورس، موسسه‌های مالی و اعتباری، طرح‌های دولتی و خصوصی و غیره بی‌اعتماد هستند اما یک مسئله مهم این است که ارز دیجیتال بیت کوین از سال گذشته تا به امروز دچار افزایش قیمت بسیار زیادی شده است و با توجه به همین مسئله فعلا نمی‌توان انتظار داشت که روند افزایش قیمت بیت کوین قطع شود یا شاهد کاهش قیمت این ارز دیجیتال باشیم.

وی افزود: مردم باید توجه داشته باشند که سرمایه گذاری در بیت کوین یک سرمایه گذاری خطر پذیر است و ممکن است در آینده هر اتفاقی رخ دهد زیرا بانک مرکزی ایران و بسیاری از بانک‌های مرکزی خارجی و نهادهای قانونگذاری خارجی هنوز قوانینی برای این ارز دیجیتال تصویب نکرده‌اند و این ارز در یک فضای خاکستری به کار خود در ایران ادامه می‌دهد. این در حالی است که استقبال از بیت کوین برای خرید در ایران از سوی افشار مختلف به خصوص بازرگانان برای امور تجاری چشمگیر است.

جدول قیمت بیت کوین در ایران و جهان به شرح زیر است:


قیمت بیت‌کوین در ایران 45 میلیون تومان!
 

بیت کوین به یک دیوانگی شبیه است/سرمایه گذاران احتیاط کنند

محقق دانشگاه تجارت کمبریج گفت: آنچه در حال حاضر در بازار بیت کوین رخ می‌دهد، ارتباطی به عملکرد آن به عنوان پول ندارد بلکه بیشتر به یک دیوانگی برای بدست آوردن سود شبیه است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، گریک هیلمن، محققی از دانشگاه تجارت کمبریج می‌گوید: آنچه در حال حاضر رخ می‌دهد ارتباطی به عملکرد بیت‌کوین به عنوان پول ندارد بلکه بیشتر به یک دیوانگی برای بدست آوردن سود شبیه است.

وی ادامه داد: این بیشتر شبیه وضعیت حبابی است که بالاخره یک نقطه خود را اصلاح می‌کند و افراد باید بسیار احتیاط کنند.

روز چهارشنبه قیمت بیت‌کوین پس از این‌که ظرف ۱۲ ساعت بیش از ۱۰۰۰ دلار افزایش یافت، از رقم ۱۱ هزار دلار هم فراتر رفت تا برای ۶ روز متوالی رکورد زنی کند. به این ترتیب نگرانی‌ها از بزرگتر شدن حبابی که هر لحظه امکان ترکیدن آن وجود دارد بیشتر شد.

قیمت بیت‌کوین که از آغاز امسال بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش داشته تنها در روز چهارشنبه ۱۸ درصد رشد کرد.

بیت‌کوین برای اولین بار در تاریخ خود در معاملات آسیایی اوایل امروز به رقم ۱۰ هزار دلار رسید و سپس در کمتر از ۱۲ ساعت از ۱۱ هزار دلار هم فراتر رفت و کمی بعد رکورد ۱۱۳۹۵ دلار را برای خود ثبت کرد. این تحولات در پایگاه بیت‌استمپ در لوکزامبورگ که یکی از بزرگ‌ترین و پر نقدینگی‌ترین بورس‌های پول دیجیتال است اتفاق افتاد.

کمی بعد بیت‌کوین با تجربه‌ سقوطی شدید، ۲۰۰۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و تا ۹۲۹۰ دلار پایین آمد.

شواهد نشان می‌دهد که کاربران اندکی بیت‌کوین را به عنوان ابزاری برای تبادلات خود خریداری می‌کنند و بیشتر آنها امیدوارند که به وسیله آن سرمایه خود را افزایش دهند.