نرم افزارحسابداری صدگان

شرایط مالی بیمه ها بسیار نامطلوب است

0 609

حسابداراپ

پور ابراهیمی گفت:بحث معافیت صنعت بیمه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده یکی از اشکالات این قانون است که باید در دستور کار قرار گیرد.


به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی امروز در بیست و چهارمین همایش سالانه ملی بیمه و توسعه ،اظهار کرد: به دلیل اجرا نشدن مقررات و ضعف نظارتی در دوره‌های مختلف، صنعت بیمه دارای شرایطی است که نمی‌تواند وظایف خود را به درستی اجرا کند.

وی با اشاره به ورشکستگی بیمه توسعه ،گفت: بیمه توسعه، سم مهلکی برای صنعت بیمه کشور بود.

پور ابراهیمی ادامه داد:صورت‌های مالی بانک‌ها  نشان می‌دهد که شرایط بسیار نامطلوب است .علاوه بر این تراز تلفیقی صنعت بیمه در مجموع زیان‌ده شده  که البته بخشی از این زیان‌دهی متعلق به بیمه ایران است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس  شورای اسلامی اضافه کرد: اگر صورت‌های مالی براساس استاندارد‌های جدید حسابداری IFRS تدوین نشده باشد به طور قطع، زیان‌دهی صنعت بیمه همانند اتفاقی که برای بانک‌ها رخ داد، افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید برای اصلاحات در صنعت بیمه یک تصمیم اساسی صورت گیرد،تصریح کرد: وقتی صورت‌های مالی برخی شرکت‌های بیمه را می‌بینم، تعجب می‌کنم که این شرکت‌ها با چه هدفی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اگر اصلاحات اساسی در صنعت بیمه انجام نشود، باید نگران آینده این صنعت باشیم.

پندار سیستم

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به ترکیب سهامداری بسیاری از شرکت‌های بیمه، افزود: با وجود برخی واگذاری‌ها ، سهام عدالت و سهم دولت در شرکت‌های بیمه، می‌بینیم که با وجود ظاهر شدن نام شرکت‌های بیمه در تابلو‌های بورس؛هنوز مدیران دولتی این شرکت‌ها را مدیریت می‌کنند که ترکیب مدیریتی آن‌ها به گونه‌ای است که اغلب این مدیران باید دو دهه پیش بازنشست می‌شدند.

وی ادامه داد: نیرو‌های باسواد و جوان دانشگاهی  می‌توانند با ایده‌هایی نو و خلاق، صنعت بیمه را پیش ببرند، اما متأسفانه کسانی شرکت‌های بیمه را مدیریت می‌کنند که به سبک پنجاه سال پیش فکر می‌کنند.

پورابراهیمی یکی از اثرات مثبت توجه به جوانان را تحولات صورت گرفته در بازار سرمایه دانست و  اذعان کرد: قانون بازار سرمایه توسط جوانان نوشته شد و انتظار ما این است که صنعت بیمه هم این پوست‌اندازی را انجام دهد و بگذارد مدیران جوان و افراد جوان وارد عرصه مدیریت در شرکت‌های بیمه شوند.

وی با اشاره به گذشت هشت سال از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، افزود: اشکالات متعدد بر این لایحه وارد شده و به همین دلیل زمان آن رسیده است که اصلاحات مورد نظر انجام شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: یکی از مواردی که باید در دستورکار قرار گیرد بحث معافیت صنعت بیمه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است، چرا که مأموریت صنعت بیمه، کاهش ریسک و هدف کشور توسعه صنعت بیمه است.

پورابراهیمی در پایان یادآورشد: نظر ما این است که موضوع حذف صنعت بیمه از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده را نهایی کنیم، اما اگر نظر فعالان صنعت بیمه این باشد که به جای حذف از روش استرداد مالیات بر ارزش افزوده استفاده کنیم، مدیران صنعت بیمه می‌توانند این نظر خود را به صورت مکتوب به کمیسیون اقتصادی ارائه دهند و ما سعی می‌کنیم، در مدت دو تا سه هفته آینده، لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده را در کمیسیون جمع‌بندی کنیم.



محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.